ხვალინდელზე რა ვიფიქრო, როცა გუშინდელი ვერ ამოვათავე. მოდი, ისევ გუშინ ვიქნები, კიდევ ერთხელ დავიგვიანებ, ოღონდ - განგებ, და არავითარი "მაპატიე". ეს კაბა სისხლის ჩაქცევამდე მიჭერს, გამაძრეთ ვინმემ და იმ მკვდარ გოგოს გაატანეთ, ხვალ რომ დაასაფლავებენ სრულიად შიშველს. მე ახლა ის უფრო მაფიქრებს, რატომ დაველოდო იანვრის შემდეგ თებერვალს და არა - თიბათვეს, სადაც ათასობით უჯანგართან ერთად უნდა მოვიცელო. მოდი და, ნუ შეგეშინდება ამ ზღვისა, ამ მთისა, ამ ბარისა, ამ კაცისა, თუ მისი მზისა, მუხლებს შორის რომ გიჭვრიტინებს, და ვითომ აქაც არაფერი, თითქოს ერთი მოსაგლეჯი ბაბუაწვერა იყო, კბილებს შორის რომ გათამაშოს თვალებგაშტერებულმა, მერე ისე მოგისროლოს, არც გეალერსოს, არც სული შეგიბეროს, და გაუდგეს გზას, თითქოს არც ამოსულხარ. ჰა, და თიბათვე არ მინდოდეს, და თებერვალს არ გადავახტე, უცებ ავფეთქდე ნუშივით, წამოთოვოს და მომყინოს ჭირხლმა მერე... არა, არა, კარგია, რომ მაქვს არჩევანის უფლება, რწყილივით ვისკუპო ტერფიდან თავზე. ესაა თავისუფლება, მაგრამ, ზოგჯერ, ჩამძირავი. თუ კარგი ცურვა იცის მან, ვინც მინდა, მოვა და გადარჩები, ოღონდ, არც ეგონოს, რომ დაუფასდება, და მაინც ეყოს ძალა, გადამლახოს. მეც ვეტყვი ღიმილმოგვრილს: "- დამებედე!"
კომენტარები |
ილუსტრაციები |
რეცენზიები |
|
8. რა არის ეს ოხერი ქვეცნობიერი! შემთხვევით (?) 4-ზე დამეჭირა ხელი. რა არის ეს ოხერი ქვეცნობიერი! შემთხვევით (?) 4-ზე დამეჭირა ხელი.
7. ხვალ ვაპირებ ჩემი დროითი ათვლის წერტილიდან ხვალამდე ჩემი ,როგორც თვის თვითმარქვია მორიგე პროვოკატორის დაგროვილი ვალების მთლიანად გასტუმრებას. ჯერჯერობით ათი ლექსი დამატებია. ხანდახან ვიხედები და ვკითხულობ ტელეფონში. წერა კი მიჭირს. კომპთან მოხვედრას ველოდები. წუწუნს მოვრჩი. ახლა ამ ლექსის გამო შემოვედი. ავტორს - ჩემი მხარდაჭერა და მთავარ გვერდზე გასვლის სურვილი. ასევე, შეფასება , ოდნავ მეტი , მაგრამ 5 ხვალ ვაპირებ ჩემი დროითი ათვლის წერტილიდან ხვალამდე ჩემი ,როგორც თვის თვითმარქვია მორიგე პროვოკატორის დაგროვილი ვალების მთლიანად გასტუმრებას. ჯერჯერობით ათი ლექსი დამატებია. ხანდახან ვიხედები და ვკითხულობ ტელეფონში. წერა კი მიჭირს. კომპთან მოხვედრას ველოდები. წუწუნს მოვრჩი. ახლა ამ ლექსის გამო შემოვედი. ავტორს - ჩემი მხარდაჭერა და მთავარ გვერდზე გასვლის სურვილი. ასევე, შეფასება , ოდნავ მეტი , მაგრამ 5
6. "ხოლო რიტმი, დამოუკიდებლად, _ სილაბურ-ტონური ლექსის," - აქ მხოლოდ "ტონური ლექსის" უნდა ეწეროს, "სილაბური" ზედმეტია. უნებლიე შეცდომაა.
ნუ, მოკლედ, გამგები ისედაც გაიგებდა.
ეს ლექსი კი კიდევ ერთხელ გადავიკითხე და მინდა გითხრათ, რომ ძალიან მომწონხართ, ძვირფასო ავტორო. "ხოლო რიტმი, დამოუკიდებლად, _ სილაბურ-ტონური ლექსის," - აქ მხოლოდ "ტონური ლექსის" უნდა ეწეროს, "სილაბური" ზედმეტია. უნებლიე შეცდომაა.
ნუ, მოკლედ, გამგები ისედაც გაიგებდა.
ეს ლექსი კი კიდევ ერთხელ გადავიკითხე და მინდა გითხრათ, რომ ძალიან მომწონხართ, ძვირფასო ავტორო.
5. И вот уже трещат морозы И серебрятся средь полей (Читатель ждет уж рифмы розы, На вот возьми ее скорей). И вот уже трещат морозы И серебрятся средь полей (Читатель ждет уж рифмы розы, На вот возьми ее скорей).
4. რიტმი გახლავთ ტექსტის შინაგანი სიმწყობრის, დინამიკის და ორგანიზებულობის მახასიათებელი. საზომი, ანუ მეტრი კი, საერთოდ სხვა რამეა.
მეტრს და რიტმს, ხანდახან, იდენტური მნიშვნელობითაც ხმარობენ, მაგრამ რიტმი მეტრის კომპონენტი უფროა. მეტრი კი სილაბური (თანაბარმარცვლოვანი) ლექსის კუთვნილებაა, ხოლო რიტმი, დამოუკიდებლად, _ სილაბურ-ტონური ლექსის, ვერლიბრის და პროზისაც კი.
მწყობრი საზომით კონვენციური ან თეთრი ლექსი, ანუ ვერბლანი იწერება, რომელიც თავისუფალ ლექსში გეშლებათ.
თქვენს ბოლო კომენტარში აზრის არასწორ ფორმულირებას რომ თავი დავანებოთ, ის, რომ "ბევრი საზომი არსებობს", თავისუფალ ლექსთან მიმართებაში რა შუაშია, საერთოდ გაუგებარია ;) რიტმი გახლავთ ტექსტის შინაგანი სიმწყობრის, დინამიკის და ორგანიზებულობის მახასიათებელი. საზომი, ანუ მეტრი კი, საერთოდ სხვა რამეა.
მეტრს და რიტმს, ხანდახან, იდენტური მნიშვნელობითაც ხმარობენ, მაგრამ რიტმი მეტრის კომპონენტი უფროა. მეტრი კი სილაბური (თანაბარმარცვლოვანი) ლექსის კუთვნილებაა, ხოლო რიტმი, დამოუკიდებლად, _ სილაბურ-ტონური ლექსის, ვერლიბრის და პროზისაც კი.
მწყობრი საზომით კონვენციური ან თეთრი ლექსი, ანუ ვერბლანი იწერება, რომელიც თავისუფალ ლექსში გეშლებათ.
თქვენს ბოლო კომენტარში აზრის არასწორ ფორმულირებას რომ თავი დავანებოთ, ის, რომ "ბევრი საზომი არსებობს", თავისუფალ ლექსთან მიმართებაში რა შუაშია, საერთოდ გაუგებარია ;)
3. რიტმის გარდა,ბევრი საზომი არსებობს პოეზიაში ;)! რიტმის გარდა,ბევრი საზომი არსებობს პოეზიაში ;)!
2. ძლიერი ლექსია, უდავოდ!
5!
პ. ს. ის თუ არ ვიცით, რომ რიტმული ვალდებულებებისგან სრულიად თავისუფალი, მხოლოდ ინტონაციურ პაუზებზე აგებული, ტექსტი ვერლიბრის ერთ-ერთი სახეობაა და ასეთმა ლექსებმა, "ისტორიულ სარბიელზე", არათუ ათწლეულებს და ასწლეულებს, არამედ ათასწლეულებსაც კი გაუძლეს (მაგ. შუმერული და ძველეგვიპტური პოეზია), ის მაინც უნდა ვიცოდეთ, რომ "თეთრი ლექსი" და "თავისუფალი ლექსი" (რომელსაც ეს კონკრეტული ნიმუში განეკუთვნება) სრულიად სხვადასხვა სალექსო ფორმებია. ძლიერი ლექსია, უდავოდ!
5!
პ. ს. ის თუ არ ვიცით, რომ რიტმული ვალდებულებებისგან სრულიად თავისუფალი, მხოლოდ ინტონაციურ პაუზებზე აგებული, ტექსტი ვერლიბრის ერთ-ერთი სახეობაა და ასეთმა ლექსებმა, "ისტორიულ სარბიელზე", არათუ ათწლეულებს და ასწლეულებს, არამედ ათასწლეულებსაც კი გაუძლეს (მაგ. შუმერული და ძველეგვიპტური პოეზია), ის მაინც უნდა ვიცოდეთ, რომ "თეთრი ლექსი" და "თავისუფალი ლექსი" (რომელსაც ეს კონკრეტული ნიმუში განეკუთვნება) სრულიად სხვადასხვა სალექსო ფორმებია.
1. უბრუნდება პოეზია მე-19 საუკუნეს?!
სამწუხაროა რო თეთრი ლექსის ელემენტარული ნორმებსაც კი აღარ იცავს ავტორები...
მიუხედავად იმისა რომ აზრობრივად კარგი და გამართული ტექსტია,ეს უფრომობის სრული არყოფა....
ესეთი ტექსტები ვერასოდეს დარჩებიან ისტორიულ სარბიელზე,შეულძლებელია ყველანაირი "საზომის" გარეშე რაღაც ლექსად დაიმახსოვრო!
ვფიქრო ავტორო: კარგი პროზაიკოსი დადგები! ძალიანაც კარგი!
3. უბრუნდება პოეზია მე-19 საუკუნეს?!
სამწუხაროა რო თეთრი ლექსის ელემენტარული ნორმებსაც კი აღარ იცავს ავტორები...
მიუხედავად იმისა რომ აზრობრივად კარგი და გამართული ტექსტია,ეს უფრომობის სრული არყოფა....
ესეთი ტექსტები ვერასოდეს დარჩებიან ისტორიულ სარბიელზე,შეულძლებელია ყველანაირი "საზომის" გარეშე რაღაც ლექსად დაიმახსოვრო!
ვფიქრო ავტორო: კარგი პროზაიკოსი დადგები! ძალიანაც კარგი!
3.
|
|
მონაცემები არ არის |
|
|