კიტელს უყვარდა ლურჯი ხიფთანი და მიკერილი ნაჭრის გულიდან- თეთრი გულიდან ნაჭრის, ის ააფრენდა ჩიტებს სახლის წინ, მის სადარბაზოს გვერდს რომ უვლიდა და უყურებდა ფანჯრებს.
იმ ლურჯ ხიფთანსაც, ალბათ, უყვარდა და შეკერილი თეთრად კიტელი, როცა ტოვებდა უჯრას- სულ შავი იყო ბოლო ქალაქის, მხოლოდ ფოთლები იყო ყვითელი, ზღვა კი შორი და ლურჯი.
თეთრ კიტელს სურდა, სადმე, ორივეს, ერთი ჰქონოდათ სახლის კარადა და საკიდარიც ერთი. გულგატეხილი იყო კიტელი, ღმერთს უწყრებოდა, ღმერთი არადა, კეთილი იყო ღმერთი.
ჰგავდა მადლობას გულით წარმოთქმულს, შეკედლებული თბილად იროსის, ან გახსენებას ამბის, ისეთი კარგი იყო ხიფთანი, როგორც შეხვედრა სანაპიროზე, როგორც ნაყინი ბამბის.
იმ ლამაზ ხიფთანს, დიდიხანია, აუხდენელ და ლამაზ ოცნებად მოგზაურობა ჰქონდა. მაგრამ, თბილისის ერთ-ერთ მეტროსთან, სადაც ეყარა დახლზე მოცვები, კიტელი ყიდდა ქონდარს.
გულის სიღრმეში კარგად იცოდა, რომ იმ შორეულ არქიპელაგებს, ვერ ანახებდა ხიფთანს და გულმოკლული, როგორც თალხები, თვალს აყოლებდა ძვირფას პერანგებს, გალაკტიონის ხიდთან.
კიტელი თითქოს თავსაც იხრჩობდა, როცა ცხელ წყალში ხელით რეცხავდნენ, ვეღარ უძლებდა ამდენს თუმც გაფენილი მისი სახელო მიუწვდებოდა პირველ მერცხლამდე, მიუწვდებოდა ცამდე.
იქ, იალქანი თეთრი ზეწარის იმ დაუვიწყარ ამბავს იხსენებს, როგორ უკვირდა ყველას- სველი კიტელი ქუჩის გადაღმა ხიფთანს ეძახდა: მოდი, მიხსენი! და ისიც თხოვდა შველას:
ნახე, ეს სურო ჩემს ძველ აივანს, ჭამს შეწამლული ჟღიას ვაზივით. გაფენილი ვარ მარტო. ძირს ჩამოყარე რკინის სარჭები, გადმოიფრინე ქარში გამზირი, ჩემო გულო და დარდო!
უძლური იყო თეთრი კიტელი, მასზე ფიქრობდა გაუთავებლად და იღვრებოდა კიდეც, ჩამოხსნიდნენ და აუთოვებდნენ, აუთოვებდნენ, აუთოვებდნენ- ამ ერთ საცოდავ კიტელს.
კომენტარები |
ილუსტრაციები |
რეცენზიები |
|
15. ბოდიში ????"ავტორო "მეგონა დავწერე,ავთო დაწერილა ბოდიში ????"ავტორო "მეგონა დავწერე,ავთო დაწერილა
14. დიდი მადლობა მაგრამ ავთო არ ვარ დიდი მადლობა მაგრამ ავთო არ ვარ
13. მეც გამახსენა რენუარის მინიმა????. ძალიან მომეწონა,ავთო,5❤️ მეც გამახსენა რენუარის მინიმა????. ძალიან მომეწონა,ავთო,5❤️
12. ყველას დიდი მადლობა<3 ყველას დიდი მადლობა<3
11. სათავფურცლეა. ვერ ვიტყოდი, რომ თემა - მეტონიმიურად გააზრებული - ტანსაცმლის სახეობათა შორის სიყვარულით - ადამიანთა სიყვარულისა და მონატრების გადმოცემა - ქართული პოეზიისთვის ახალი და უცხოა, დავასახელებდი დიანა ანფიმიადსა და ნინო ქოქოსაძეს ( რენუარს), პირველთან - ფრივოლურ სიყვარულს ეხებოდა, მეორესთან - დედაშვილურს, ანუ თემის პირველშემომტანები - მაინც ისინი არიან, მაგრამ აქ გვაქვს ამ თემის სრულიად ახლებური, მასშტაბური, ლამის ეპიკური დამუშავება, ნარატიული კომპოზიციით. სახეობრივი პლანი - თბილი ირონიით გაჯერებული, ორიგინალური რიტმიკითა და ინტონაციით. რითმული მხარე შეიძლება ითქვას, ნეიტრალურია, ზოგან ტრივიალურიც ( ერთი/ ღმერთი), შეიძლებოდა გვეთქვა, რომ ეს რითმები კი არაა, უფრო მინიშნებაა რითმაზე. ვფიქრობ, ამას თავისი ახსნა აქვს. კერძოდ, ავტორმა საჭიროდ არ ჩათვალა ამ პლანის ზედმეტი აქცენტირება, რათა მკითხველის ყურადღება ამბისადმი. უფრო იყოს მიპყრობილი. ესთეტიკური თვალსაზრისით - ქართულ გვიან-მოდერნისტულ ჩარჩოში ჯდება. +5 სათავფურცლეა. ვერ ვიტყოდი, რომ თემა - მეტონიმიურად გააზრებული - ტანსაცმლის სახეობათა შორის სიყვარულით - ადამიანთა სიყვარულისა და მონატრების გადმოცემა - ქართული პოეზიისთვის ახალი და უცხოა, დავასახელებდი დიანა ანფიმიადსა და ნინო ქოქოსაძეს ( რენუარს), პირველთან - ფრივოლურ სიყვარულს ეხებოდა, მეორესთან - დედაშვილურს, ანუ თემის პირველშემომტანები - მაინც ისინი არიან, მაგრამ აქ გვაქვს ამ თემის სრულიად ახლებური, მასშტაბური, ლამის ეპიკური დამუშავება, ნარატიული კომპოზიციით. სახეობრივი პლანი - თბილი ირონიით გაჯერებული, ორიგინალური რიტმიკითა და ინტონაციით. რითმული მხარე შეიძლება ითქვას, ნეიტრალურია, ზოგან ტრივიალურიც ( ერთი/ ღმერთი), შეიძლებოდა გვეთქვა, რომ ეს რითმები კი არაა, უფრო მინიშნებაა რითმაზე. ვფიქრობ, ამას თავისი ახსნა აქვს. კერძოდ, ავტორმა საჭიროდ არ ჩათვალა ამ პლანის ზედმეტი აქცენტირება, რათა მკითხველის ყურადღება ამბისადმი. უფრო იყოს მიპყრობილი. ესთეტიკური თვალსაზრისით - ქართულ გვიან-მოდერნისტულ ჩარჩოში ჯდება. +5
10. მოკითხვა ბიჭო. ეს ლექსი არის უძვირფასესი. რამოდენიმე დღის წინ მოვნიშნე ყველანაირად. მოკითხვა ბიჭო. ეს ლექსი არის უძვირფასესი. რამოდენიმე დღის წინ მოვნიშნე ყველანაირად.
9. თოლია ჩაყლაპა ეროვნულმა გამოცდებმა.. დროებით.
მე რომ ამ გარდერობში შევიხედე, სად იყვნენ მაშინ სხვები: ))
ეს ლექსი უკვე ჰიტად რომ იქცა იქ, პარალელურ სამყაროში, იცი?
თოლია ჩაყლაპა ეროვნულმა გამოცდებმა.. დროებით.
მე რომ ამ გარდერობში შევიხედე, სად იყვნენ მაშინ სხვები: ))
ეს ლექსი უკვე ჰიტად რომ იქცა იქ, პარალელურ სამყაროში, იცი?
8. სადმე პერფექციონიზმიდან შორს, საკუთარი თავის ძიებაში დაკარგული პოეტი წარმომიდგება თვალწინ ყოველი წაკითხვისას.მონანიება ისევ გვაფრთხილებს სიშორე კი არასდროს ყოფილა ისეთი დანაშაული როგორც ახლა ამ დროს,მილეულა განთიადი და წვიმის შხეფებს რომ განიცდის კიტელი ისე არაფერს... სადმე პერფექციონიზმიდან შორს, საკუთარი თავის ძიებაში დაკარგული პოეტი წარმომიდგება თვალწინ ყოველი წაკითხვისას.მონანიება ისევ გვაფრთხილებს სიშორე კი არასდროს ყოფილა ისეთი დანაშაული როგორც ახლა ამ დროს,მილეულა განთიადი და წვიმის შხეფებს რომ განიცდის კიტელი ისე არაფერს...
7. ხომ იცი ბუდულა <3 ხომ იცი ბუდულა <3
6. თემო <3 მეც მიყვარხარ თემო <3 მეც მიყვარხარ
5. ვინც კომენტარი დამიტოვეთ, ყველანი მიყვარხართ ცალ-ცალკე სხვადასხვა მიზეზით და უმიზეზოდ ყველა ერთად. <3 მაგრამ თოლია დამაკლდა ძალიან(
ვინც კომენტარი დამიტოვეთ, ყველანი მიყვარხართ ცალ-ცალკე სხვადასხვა მიზეზით და უმიზეზოდ ყველა ერთად. <3 მაგრამ თოლია დამაკლდა ძალიან(
4. თემურ, ძალიან კარგია!!! თემურ, ძალიან კარგია!!!
3. რატომ არ არის პოეზიაში მადრიდის "რეალი", რომ გიყიდონ <3 რატომ არ არის პოეზიაში მადრიდის "რეალი", რომ გიყიდონ <3
2. აუ, რა კარგია, ბრავო! აუ, რა კარგია, ბრავო!
1. პროფ-ხელწერა არ მიკვირს აქ, უბრალ9დ ყველაზე მეტად ის მინდოდა აღმენიშნა, ამ ლამაზ ბალადაში როგორ შემოდის ეპოქა მეტროს სახით, ეს ძალიანაგარი პასაჟია, იმდენად მაგარი რომ კარგ მკითხველს გააჟრიალებს, და მხოლოდ საბჭოთა მენტალობაში ჩარჩენილი მკითხველისთვის იქნება "ზედმეტი"... პროფ-ხელწერა არ მიკვირს აქ, უბრალ9დ ყველაზე მეტად ის მინდოდა აღმენიშნა, ამ ლამაზ ბალადაში როგორ შემოდის ეპოქა მეტროს სახით, ეს ძალიანაგარი პასაჟია, იმდენად მაგარი რომ კარგ მკითხველს გააჟრიალებს, და მხოლოდ საბჭოთა მენტალობაში ჩარჩენილი მკითხველისთვის იქნება "ზედმეტი"...
|
|
მონაცემები არ არის |
|
|