| ავტორი: ბერი18 ჟანრი: კრიტიკა-პუბლიცისტიკა 19 იანვარი, 2013 |
13 იანვარი. ყოვლადწმიდა სამების საკათედრო ტაძარში სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი, უწმიდესი და უნეტარესი ილია მეორე წირვას მსოფლიო პატრიარქთან ერთად აღასრულებს.
- წითელი ხავერდოვანი ხალიჩა ყოფს ტაძარს შუაზე. სწორედაც ამ ხალიჩით უნდა გაიაროს ლიტურგიის დამთავრების შემდეგ უწმინდესმა და უნეტარესმა, მღვდელ მთავრებმა, მოწვეულმა სტუმრებმა. ასეა ჩაფიქრებული მოკვდავის მიერ და განსაზღვრული " პროტოკოლით". შუახანს გადაცილებულ მორწმუნე მანდილოსნებს მყარად დაეკავებიათ ხალიჩის ორივე მხრიდან პოზიციები და თვითოეულ სანტიმეტრს თავამოდებით იცავენ. ვაი იმათ ვინც შეგნებით თუ შემთხვევით დაარღვევს მათ ტერიტორიულ მთლიანობას და სუვერენიტეტს, უმალვე მხრის მუჯლუგინით და ანთებული თვალებით აღკვეთავენ საკუთარი ტერიტორიის ანექსიის მცდელობას. მათ უკან მორიდებით მამაკაცები დამდგარან გაშეშებულნი, ხელფეხ შეკრულნი, რადგანაც ფიქრობენ, რომ მათი ოდნავი, ზედმეტი მოძრაობა, ანექსიის მცდელობად არ იყოს აღქმული მოწინავე რაზმის მიერ. სტიქაროსნების გადაადგილებასაც საეჭვოდ უყურებენ "აქ არ გამიჩერდე" " წინ არ გადამეღობო", მხოლოდ ერთადერთი, ახოვანი ახალგაზრდა დგას მათ შორის, რომელიც რატომღაც დავითი აღმაშენებლის მედროშეს მაგონებს. ყოველი მხრიდან უბუზღუნებენ დედაბრები, ზოგს მისი სიმაღლე არ მოწონს, ზოგს მისი სიზორბე, ზოგს კი მისი თავისუფალი დგომა. წუხან რადგანაც იმხელა ადგილს იკავებს სამი დედაბერი ჩაეჭუჭკნებოდა. ერთ ერთ მათგანს ნორჩი ასული მოუყვანია. რიგის მეზობლების შენიშვნებზე მორიდებით იშმუშება და ისედაც წითელი ღაწვები კიდევ უფრო უწითლდება. აშკარად დისკომფორტს გრძნობს, ნეტა რას წაიღებს ტაძრიდან უფლის სიტყვას თუ ცხოვრებაში თვითდამკვიდრების წესს მუჯლოგუნის წესით? ანდა ექნება კიდევ მოსვლის სურვილი?ერთხელ თუ შეუჩნდა გულში ხინჯი ან გაიბზარა მერე რა გაამთელებს მას. თუ სუსტი აღმოჩნდა სული მისი?, შეიძლება სახლშიც რჩებოდეს გული, ფეხები შემდეგ მოსვლაზე და უფრო დაშორდეს უფალს.
- სტიქაროსანები უიმედოდ ცდილობებ, ხნიერ მორწმუნე მანდილოსანთა რიგის გასწორებას, გული მიგრძნობს პატრიარქის გამოჩენისთანავე დაირღვევა წინა რიგი და მოუთმენელი მორწმუნენი ხავერდოვან ხალიჩის გზას გადაკეტავენ. სტიქაროსნებსაც ვიღაც სამოქალაქო ტანისამოსში გამოწყობილი ახალგაზრდა, გულმოდგინედ საღეჭი რეზინის ღეჭვით გულგრილად ა-წეს-რიგებს დაცვის ზოლს, რატომღაც ზედმეტი ბაირაღი შერჩა ხელში და რატომღაც იქვე მდგომ მანდილოსანს სთხოვს დაჭერას დროებით. ხო რიგში კაცის ჭაჭანება არ არის და რა ქნას. -დემოკრატია მეფობს, აქაც შემოუღწევია გუნდერულ თანასწორობას, მერე რა რომ მამა პაპათა წესი დარღვეულია, აქაც ტაძარშიც ცდილობს უწესობა თავის დამკვიდრებას. აბა ის იყო წესი როდესაც ქალი, მამაკაცის ზურგს ამოფარებული ჩუმად თავდახრილი ლოცულობდა? ანდა იყო დღეები როდესაც ტაძარში შესვლას ერიდებოდა და სანთლის დანთებას არ კადრულობდა? ოჯახში ქმრის მკლავს და მარჯვენას ლოცავდა, ჩუმად ფუფფუსებდა კერიას უფრთხილდებოდა და ბედნიერი იყო. როგორც იქნა ათადზე თანასწორობამ გაიმარჯვა, წესზე უწესობამ.ოჯახის თავზე გადამხტარნი, ეხლა ტაძარში კაცზე გადახტომას ცდილობენ. მაშ რატომ დარდობენ უწესობაზე ისინი ვისაც წესი არ უნდათ?
წამიერად მომინდა ინიციატივა გამომეჩინა დარღვეული წესი აღმედგინა, უკან მდგომი კაცები წინ მომეხმო, შემეკრა მათგან მამაკაცური ჯაჭვი, ურღვევი ჭაჭვი და მერე გავცლოდი იმ ადგილს, მაგრამ ვინ ვარ მე? " არამკითხე მოამბეო", თავმდაბლობამ თუ რაგაც ძალამ არ გადამადგმევინა ეს ნაბიჯი. ყველაფერი ზეციერის ნებაა.
მცირედნი მაგრამ მაინც არიან ტაძარში წესს რომ იცავენ, დგანან თავისთვის მორიდებით ხატებთაბ გადაშლილი ლოცვანით და არც წითელი ხალიჩა აინტერესებთ, არც რომელიმე გამორჩეული პოზიცია. მათვის ტაძარში პრივილეგირებული ადგილი არ არსებობს, რასაც უფალი მისცემს იმით დაკმაყოფილდებიან და რატომღაც მჯერა ასეთი შვილები, არა თავის კეთილდღეობაზე ლოცულობენ არამედ საერთო საქმეზე, ქვეყანაზე და უფალიც მათთანაა. ვერც იმ წითელი ხალიჩის უმრავლესობას განსჯი, ძლიერ უჭირთ მათ სულებს.იმდენად რომ თავმდაბლობა ,რიდი, წესიც კი დაავიწყდათ, ამიტომ განსაკუთრებით ჭირდებათ პატრიარქის დალოცვა, კურთხევა, შეხება, ხილვა.
- წითელი ხალიჩის გაყოლებაზე მდგომი ხალხი აჩოჩქოლდა, პატრიარქმა და სტუმრებმა სხვა გზით დატოვეს ტაძარი, წითელი ხალიჩის გვერდის ავლით, იმ გზით სადაც მცირედნი ლოცულობდნენ მორიდებით. და მიეცათ მათ დალოცვა, კურთხევა. - დიდება უფალო შენს სახელს. და არაარს ნება მოკვდავთა ჰქმნან " პროტოკოლი" ნებისა შენისა გარეშე. და ჩამესმა ხმა გონებასა: "რადგან ვისაც აქვს, მიეცემა მას და მიემატება; ვისაც არა აქვს, რაც აქვს ისიც წაერთმევა მას".
უფალი მეფობს! - წესი აღსაღდგენია.
P.S. წესის აღდგენა ტაძრიდან უნდა დავიწყოთ, პირველი რაც უნდა გავაკეთოთ, ეს არის აღებ მიცემობა, ფულის ჩხარუნი, რომელიც უნდა გავიტანოთ ტაძრიდან. ტაძართან ეზოებში საკმაო ადგილია მაგისთვის.
კომენტარები |
ილუსტრაციები |
რეცენზიები |
|
33. უწმინდესი და უნეტარესი–მსოფლიო პატრიარქი–ეეეეეეეეეეეეე–უუუუუუუუუუუუუუ–ააააააააააააა!!!!!!!!
მე ვინ ვარ???????? ან შენ ადამიანო ვინც წერ ამას????????
საქართველო რომ „რუჩნოი ტორმუზზე“ დგას ახალგაზრდობა ვერ ხვდება??? მე ბერი 18 ამ ნაწერში ცოტა დავაფასე, მართლმადიდებლობა ქრისტიანობა არაა და აქ კამათი უაზროა.
მე ყველა ადამიანის შეხედულობას ცხოვრებაზე ვცემ პატივს, ყველა თავისებურად ხედავს ცხოვრებას, ჩვენ 7,5 მილიარდზე მეტი ვართ მიწაზე, ჩვენ ეს ღარიბ ხალხზე გელაპარპკები და სხვა არ არ ვიცი.
მიშას იმიტომ ვლანძღავდი რომ გაჭირვებულს არ ეხმარობოდა, ბიძინას იმიტომ გავლანძღავ რომ გაჭირვებულს არ ეხმარება.
რატომ ვწერ ასეთ რაღაცეებს??? ქართველები მინდა რომ განათლების გზას დაადგნენ!!!!!!!!!! უწმინდესი და უნეტარესი–მსოფლიო პატრიარქი–ეეეეეეეეეეეეე–უუუუუუუუუუუუუუ–ააააააააააააა!!!!!!!!
მე ვინ ვარ???????? ან შენ ადამიანო ვინც წერ ამას????????
საქართველო რომ „რუჩნოი ტორმუზზე“ დგას ახალგაზრდობა ვერ ხვდება??? მე ბერი 18 ამ ნაწერში ცოტა დავაფასე, მართლმადიდებლობა ქრისტიანობა არაა და აქ კამათი უაზროა.
მე ყველა ადამიანის შეხედულობას ცხოვრებაზე ვცემ პატივს, ყველა თავისებურად ხედავს ცხოვრებას, ჩვენ 7,5 მილიარდზე მეტი ვართ მიწაზე, ჩვენ ეს ღარიბ ხალხზე გელაპარპკები და სხვა არ არ ვიცი.
მიშას იმიტომ ვლანძღავდი რომ გაჭირვებულს არ ეხმარობოდა, ბიძინას იმიტომ გავლანძღავ რომ გაჭირვებულს არ ეხმარება.
რატომ ვწერ ასეთ რაღაცეებს??? ქართველები მინდა რომ განათლების გზას დაადგნენ!!!!!!!!!!
32. სათნო - სიყვარული ზომიერი - სიყვარული არაზომიერი სიყვარული - გაკერპებაში გადადის.
სათნო - სიყვარული ზომიერი - სიყვარული არაზომიერი სიყვარული - გაკერპებაში გადადის.
31. სიტყვა ,,სათნო''-ს განმარტებას არ ვგულისხმობდი, მე ვიცი, რომ საეკლესიო სწავლებით არსებობს რამდენიმე სათნოება და მათ შორის ყველაზე აღმატებული სიყვარულია ...
სიტყვა ,,სათნო``-ს განმარტებას არ ვგულისხმობდი, მე ვიცი, რომ საეკლესიო სწავლებით არსებობს რამდენიმე სათნოება და მათ შორის ყველაზე აღმატებული სიყვარულია ...
30. ერთადერთი განმარტება "სათნო"- არის ზომიერი, საშუალო ს.ს. ორბელიანი .
თვით სიყვარულშიც კი ზომიერებაა საჭირო
ფიქრობთ? რომ მე ამ წერილით ზომიერებას გავცდი? ერთადერთი განმარტება "სათნო"- არის ზომიერი, საშუალო ს.ს. ორბელიანი .
თვით სიყვარულშიც კი ზომიერებაა საჭირო
ფიქრობთ? რომ მე ამ წერილით ზომიერებას გავცდი?
29. ამით იმის თქმა მინდოდა, რომ ვიღაც ყოველთვის გამოჩნდება, ვისაც აუცილებლად არ მოეწონება რაღაც, მაგრამ ამის გამო არ უნდა ვშფოთავდეთ, უნდა დავშოშმინდეთ და სიყვარულით ვაკეთოთ ყველაფერი .... ყველაზე დიდი სათნოება კი მე სიყვარული მგონია, ოღონდ ისეთი, პავლე მოციქული რომ წერს თავის ეპისტოლეში....
ამით იმის თქმა მინდოდა, რომ ვიღაც ყოველთვის გამოჩნდება, ვისაც აუცილებლად არ მოეწონება რაღაც, მაგრამ ამის გამო არ უნდა ვშფოთავდეთ, უნდა დავშოშმინდეთ და სიყვარულით ვაკეთოთ ყველაფერი .... ყველაზე დიდი სათნოება კი მე სიყვარული მგონია, ოღონდ ისეთი, პავლე მოციქული რომ წერს თავის ეპისტოლეში....
28. და რა არის სათნო? თუ იცით მეგობარო? და რა არის სათნო? თუ იცით მეგობარო?
27. ადამიანებმა იმაზე უნდა ვიფიქროთ, რომ ჩვენი საქციელი ღმერთისთვის იყოს სათნო ...
ადამიანებმა იმაზე უნდა ვიფიქროთ, რომ ჩვენი საქციელი ღმერთისთვის იყოს სათნო ...
26. "ფრთიანი ანგელოზიც რომ იყო, ვიღაცას შენი ფრთების შრიალი არ მოეწონება ... " "ფრთიანი ანგელოზიც რომ იყო, ვიღაცას შენი ფრთების შრიალი არ მოეწონება ... "
25. ,, სიყვარული სულგრძელია და კეთილმოწყალე; სიყვარულს არ შურს, არ ქედმაღლობს, არ ზვაობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს, ყველაფრის იმედი აქვს, ყველაფერს ითმენს. '' /პავლეს ეპისტოლე კორინთელთა მიმართ/
* * * საეკლესიო სწავლებით მიჩნეულია, რომ ჩვენი სხეული ჩვენი ტაძარია და უნდა ვიზრუნოთ მის დასუფთავებაზე, მოწესრიგებაზე. უმჯობესი იქნებოდა ალბათ წესის აღდგენა ჯერ საკუთარი ტაძრიდან დაგვეწყო, დაგვეწმინდა გული და გონება. პავლე მოციქულის ეპისტოლეც ამან გამახსენა...
,, სიყვარული სულგრძელია და კეთილმოწყალე; სიყვარულს არ შურს, არ ქედმაღლობს, არ ზვაობს; არ უკეთურობს, არ ეძებს თავისას, არ მრისხანებს, არ იზრახავს ბოროტს; ყველაფერს იტანს, ყველაფერი სწამს, ყველაფრის იმედი აქვს, ყველაფერს ითმენს. `` /პავლეს ეპისტოლე კორინთელთა მიმართ/
* * * საეკლესიო სწავლებით მიჩნეულია, რომ ჩვენი სხეული ჩვენი ტაძარია და უნდა ვიზრუნოთ მის დასუფთავებაზე, მოწესრიგებაზე. უმჯობესი იქნებოდა ალბათ წესის აღდგენა ჯერ საკუთარი ტაძრიდან დაგვეწყო, დაგვეწმინდა გული და გონება. პავლე მოციქულის ეპისტოლეც ამან გამახსენა...
24. მუხას მიუხედავად დიდი პატივისცემისა , ვერ დაგეთანხმები. კი ზოგჯერ თქმა ჯობს არათქმასა, ზოგჯერ თქმითაც დაშავდების" , ვფიქრობ ეს ის შემთხვევაა სადაც თქმა ჯობს. "ნუ განსჯი" სიტყვა მშვენიერ ფარად იქცა უმსგავსოების დასამკვიდრებლად. ხშირად მესმის მეგობრებისგან: დუმილი, დუმილი, დუმილი და ეს "დუმილი" "დაიკიდედ" რომ იქცა ვერ ვხვდებით...
ანდა მეგობარს, რომელსაც სარკე არააქვს სახლში და ვერ ხედავს სახე რომ დასვრილი აქვს არ ეუბნები სახე დასვროლი გაქვსო? მე ერს მეგობრად ვთვლი.
ჩემზედ ამბობენ: "ის სიავეს ქართვლისას ამბობს, ჩვენ ცუდს არ ჰმალავს, - ეგ ხომ ცხადი სიძულვილია!" ბრიყვნი ამბობენ.კარგი გული კი მაშინვე სცნობს - ამ სიძულვილში რაოდენი სიყვარულია! ი.ჭავჭავაძე.
დარწმუნებული ვარ ილიასაც დუმილს ურჩევდნენ, და ბევრი ნუ განსჯის ეუბნებოდა..
:) ხო, ილია მე ნამდვილად არ ვარ, მაგრამ ჩემს გვარშიც არის ორი ჭ -ს საიდუმლო... მუხას მიუხედავად დიდი პატივისცემისა , ვერ დაგეთანხმები. კი ზოგჯერ თქმა ჯობს არათქმასა, ზოგჯერ თქმითაც დაშავდების" , ვფიქრობ ეს ის შემთხვევაა სადაც თქმა ჯობს. "ნუ განსჯი" სიტყვა მშვენიერ ფარად იქცა უმსგავსოების დასამკვიდრებლად. ხშირად მესმის მეგობრებისგან: დუმილი, დუმილი, დუმილი და ეს "დუმილი" "დაიკიდედ" რომ იქცა ვერ ვხვდებით...
ანდა მეგობარს, რომელსაც სარკე არააქვს სახლში და ვერ ხედავს სახე რომ დასვრილი აქვს არ ეუბნები სახე დასვროლი გაქვსო? მე ერს მეგობრად ვთვლი.
ჩემზედ ამბობენ: "ის სიავეს ქართვლისას ამბობს, ჩვენ ცუდს არ ჰმალავს, - ეგ ხომ ცხადი სიძულვილია!" ბრიყვნი ამბობენ.კარგი გული კი მაშინვე სცნობს - ამ სიძულვილში რაოდენი სიყვარულია! ი.ჭავჭავაძე.
დარწმუნებული ვარ ილიასაც დუმილს ურჩევდნენ, და ბევრი ნუ განსჯის ეუბნებოდა..
:) ხო, ილია მე ნამდვილად არ ვარ, მაგრამ ჩემს გვარშიც არის ორი ჭ -ს საიდუმლო...
23. ამ აითხზე კამათი არ მომწონს, უნდა ვისწავლოთ მოსმენე და დუმილი, სხელ გულზე არასდროს არ უპასუხო დაფიქრდი და თავად გაერკვევა ყველა თავის რწმენას მონახავს, და დაიჯერებს. ამ აითხზე კამათი არ მომწონს, უნდა ვისწავლოთ მოსმენე და დუმილი, სხელ გულზე არასდროს არ უპასუხო დაფიქრდი და თავად გაერკვევა ყველა თავის რწმენას მონახავს, და დაიჯერებს.
22. გეთანხმები გრიგოლი, სიყვარულით ნათქვამს და გონორით ნათქვამს შორის დიდი სხვაობაა ... გეთანხმები გრიგოლი, სიყვარულით ნათქვამს და გონორით ნათქვამს შორის დიდი სხვაობაა ...
21. კაი.. ვიკამათოთ მეგობრულად, ძმური სიყვარულით... ერთმანეთის ჩახუთებით და ძმური მოფერებით...
ყველა თავისებურად აღიქვამს... ბიბლიაშიც წერია რო ილოცეთ მარტო თქვენ რო იცოდეთო და არა სხვის დასანახადო... (ზუსტად არ მახსოვს ეგ სიტყვები)
მეც ბევრი რამე არ ვიცი და ხშირად ვეუბნები მეგობრებს თუ რამეს არასწორად გავაკეთებ მითხარით და შემისწორეთ მეთქი.. შავნაბადის მონასტერში ვიყავი და საეკლესიო ნივტები რო იყიდება იქ ვიდექი და ვათვალიერებდი.. ბერმა ჩაიარა და მე არ შემოვბრუნდი... მოვიდა ,,მორჩილი'' და მითხრა, ამიხსნა რო როცა ბერი ან რომელიმე სასულიერო პირი გაივლის ზურგი კი არ უნდა შეაქციო, უნდა მობრუნდე მიესალმო (მისალმებაში იგულისხმება: ,,დამლოცე მამაო'' ,,მშვიდობა მამაო'') თავი დახუარო.. ეხლა რო არ მოსულიყო ვინმე და არ ეთქვა ჩემთვის, იგივეს ხო სხვა დროსაც გავიმეორებდი... და ისე თვილად დალამაზად ამიხსნა რო ვუთხარი, ისე ტბილად და ლამაზად ამიხსენი რო გამიხარდება ხშირად მომცეთ შენიშვნა .. გულწრფელად მიღებული იქნება ჩემთვის თქო...
გეთანხმები. როცა ვინმეს შენიშვნას აძლევ ან რჩევას, მიმართვას, თქმის თაქტიკას, ლამარაკის მანერას, ყველაფერი დახვეწილად და ლამაზად უნდა გადმოსცე.. კაი.. ვიკამათოთ მეგობრულად, ძმური სიყვარულით... ერთმანეთის ჩახუთებით და ძმური მოფერებით...
ყველა თავისებურად აღიქვამს... ბიბლიაშიც წერია რო ილოცეთ მარტო თქვენ რო იცოდეთო და არა სხვის დასანახადო... (ზუსტად არ მახსოვს ეგ სიტყვები)
მეც ბევრი რამე არ ვიცი და ხშირად ვეუბნები მეგობრებს თუ რამეს არასწორად გავაკეთებ მითხარით და შემისწორეთ მეთქი.. შავნაბადის მონასტერში ვიყავი და საეკლესიო ნივტები რო იყიდება იქ ვიდექი და ვათვალიერებდი.. ბერმა ჩაიარა და მე არ შემოვბრუნდი... მოვიდა ,,მორჩილი`` და მითხრა, ამიხსნა რო როცა ბერი ან რომელიმე სასულიერო პირი გაივლის ზურგი კი არ უნდა შეაქციო, უნდა მობრუნდე მიესალმო (მისალმებაში იგულისხმება: ,,დამლოცე მამაო`` ,,მშვიდობა მამაო``) თავი დახუარო.. ეხლა რო არ მოსულიყო ვინმე და არ ეთქვა ჩემთვის, იგივეს ხო სხვა დროსაც გავიმეორებდი... და ისე თვილად დალამაზად ამიხსნა რო ვუთხარი, ისე ტბილად და ლამაზად ამიხსენი რო გამიხარდება ხშირად მომცეთ შენიშვნა .. გულწრფელად მიღებული იქნება ჩემთვის თქო...
გეთანხმები. როცა ვინმეს შენიშვნას აძლევ ან რჩევას, მიმართვას, თქმის თაქტიკას, ლამარაკის მანერას, ყველაფერი დახვეწილად და ლამაზად უნდა გადმოსცე..
20. გრ1გოლ111 მე შენ მეგობრად გთვლი, და კიდევ რამოდენიმე წევრს, ამიტომ ყველანაირი კომენტარი ჩემთვის მისაღებია, და სულაც არ საჭიროებს მობოდიშებას. მე ვფიქრობ , ჩვენ მეგობრებისგან შენიშვნები უფრო გვჭირდება ვიდრე, ხოტბა, გარჩევა აუცილებელია, ხანდახან ავტორი ერთს ამბობს, მაგრამ მისი სიტყვების უკან სხვა რამ იმალებოდეს. მაგის მაგალითად დღეს დავდებ ერთ მაგალითს " ურაკარაკი (დაფნის გვირგვინი) ნახე და გამეხარდება ვიკამათოდ
რაც შეეხება მინი ქვედაბოლოთი ან შარვლით მისვლას, რათქმაუნდა მიუღებელია მაგრამ მათ წესიერად უნდა ავუხსნათ , სიყვარულით, უნდა გაგვეხარდეს რომ მოვიდა და ვუთხრათ რომ წესია ასეთი და ასეთი. და არა ისე მოძღვართან გოგო მივიდა და მოძღვარმა გალანძღა, ეს რა გაცვიაო, იმ გოგოშიც აგრესია შევიდა და უპასუხა ამ საუკუნეში რითაც მინდა იმით ვივლიო, თანასწორობაო, ...და გინებით გავარდა...
მოძღვარის სხვა მიდგომით რომ ეთქვა, შვილო წესია ასე და ასე , შემდეგ მოსვლაზე ასე მოდიო , მჯერე გაიგებდა.. ის გოგოც და მონასტერიც ერთ სულს არ დაკარგავდა...
თქმის ტაქტიკას დიდი მნიშვნელობა აქვს... გრ1გოლ111 მე შენ მეგობრად გთვლი, და კიდევ რამოდენიმე წევრს, ამიტომ ყველანაირი კომენტარი ჩემთვის მისაღებია, და სულაც არ საჭიროებს მობოდიშებას. მე ვფიქრობ , ჩვენ მეგობრებისგან შენიშვნები უფრო გვჭირდება ვიდრე, ხოტბა, გარჩევა აუცილებელია, ხანდახან ავტორი ერთს ამბობს, მაგრამ მისი სიტყვების უკან სხვა რამ იმალებოდეს. მაგის მაგალითად დღეს დავდებ ერთ მაგალითს " ურაკარაკი (დაფნის გვირგვინი) ნახე და გამეხარდება ვიკამათოდ
რაც შეეხება მინი ქვედაბოლოთი ან შარვლით მისვლას, რათქმაუნდა მიუღებელია მაგრამ მათ წესიერად უნდა ავუხსნათ , სიყვარულით, უნდა გაგვეხარდეს რომ მოვიდა და ვუთხრათ რომ წესია ასეთი და ასეთი. და არა ისე მოძღვართან გოგო მივიდა და მოძღვარმა გალანძღა, ეს რა გაცვიაო, იმ გოგოშიც აგრესია შევიდა და უპასუხა ამ საუკუნეში რითაც მინდა იმით ვივლიო, თანასწორობაო, ...და გინებით გავარდა...
მოძღვარის სხვა მიდგომით რომ ეთქვა, შვილო წესია ასე და ასე , შემდეგ მოსვლაზე ასე მოდიო , მჯერე გაიგებდა.. ის გოგოც და მონასტერიც ერთ სულს არ დაკარგავდა...
თქმის ტაქტიკას დიდი მნიშვნელობა აქვს...
19. ია ჯიათელი გპასუხობ , ამ ამბის არსი მაგაშია, ვისაც რწმენა აქვს მას კიდევ მიეცემა, (ანუ პარტიარქმა და სტუმრებმა წითელი ხალიჩით კი არ გაიარეს არამედ , ყველასთვის მოულოდნელად სხვა მიმართულებით , სადაც მლოცველები იდგნენ და სრულიად არ ელოდებიდნენ პატრიარქს) , ხოლო მათ ვისაც მოლოდინი ქონდათ, იმ მცირე რწმენის გამო, ის მოლოდინიც წაერთვათ, შეიძლება რწმენაც წაერთვათ. სხვათაშორის, ეს ამბავი ერთ ქალბატონს " ნათელას" მოუყევი და იცით რამითხრა? მეც დავდიოდი ადრე და ასეთი ჭყლეტვა რომ არის, აღარ დავდივარო. არ არის ეს ზემოთ თქმულის დასტური? ია ჯიათელი გპასუხობ , ამ ამბის არსი მაგაშია, ვისაც რწმენა აქვს მას კიდევ მიეცემა, (ანუ პარტიარქმა და სტუმრებმა წითელი ხალიჩით კი არ გაიარეს არამედ , ყველასთვის მოულოდნელად სხვა მიმართულებით , სადაც მლოცველები იდგნენ და სრულიად არ ელოდებიდნენ პატრიარქს) , ხოლო მათ ვისაც მოლოდინი ქონდათ, იმ მცირე რწმენის გამო, ის მოლოდინიც წაერთვათ, შეიძლება რწმენაც წაერთვათ. სხვათაშორის, ეს ამბავი ერთ ქალბატონს " ნათელას" მოუყევი და იცით რამითხრა? მეც დავდიოდი ადრე და ასეთი ჭყლეტვა რომ არის, აღარ დავდივარო. არ არის ეს ზემოთ თქმულის დასტური?
18. შენი ლუ.
გეთანხმები არც ბიჭები არიან ანგელოზები..:) ჩემი სიტყვები უბრალოდ არგუმენტად მოვიყვანე:) იმაში კი ნამდვილად გეთანხმები რო ყველას თავისი სარწმუნოება და და ეკლესია აქვს... და ამ საკითხთან დაკავშიერბით კამათს, კრიტიკას და გაკიცხვას არაფერი ესაქმება.. იმ აზრსაც ვეთანხმები რო ეკლესიაში სიმშვიდე უნდა იყოს, და არა ის რომ ყველა ჩურჩულებს ზოგი ტელეფონზე ლაპარაკობს, და ა.შ. შენი ლუ.
გეთანხმები არც ბიჭები არიან ანგელოზები..:) ჩემი სიტყვები უბრალოდ არგუმენტად მოვიყვანე:) იმაში კი ნამდვილად გეთანხმები რო ყველას თავისი სარწმუნოება და და ეკლესია აქვს... და ამ საკითხთან დაკავშიერბით კამათს, კრიტიკას და გაკიცხვას არაფერი ესაქმება.. იმ აზრსაც ვეთანხმები რო ეკლესიაში სიმშვიდე უნდა იყოს, და არა ის რომ ყველა ჩურჩულებს ზოგი ტელეფონზე ლაპარაკობს, და ა.შ.
17. მხოლოდ გოგოებზე ნუ გააკეთებთ აქცენტს:) ბიჭებიც არანაკლებ აშავებენ და საერთოდაც ეს ისეთი თემაა, ძნელია სიტყვები ეყოს, საკუთარი აზრის დაფიქსირებას და იმდენი პრობლემაა, რომ ჩამოთვლაც შეუძლებელია. რამდენიმე ადამიანმა გამაკრიტიკა, შენ რუსულ ეკლესიაში დადიხარ, როდესაც ქართველებს ასეთი ეკლესიები გვაქვსო. შესულხართ რუსულ ეკლესიაში? თუნდაც ნინოშვილზე, რომ არის. თუ არა მიდით აუცილებლად და შეძლებთ გონება და სული მხოლოდ უფალს მიუძღვნათ მხოლოდ გოგოებზე ნუ გააკეთებთ აქცენტს:) ბიჭებიც არანაკლებ აშავებენ და საერთოდაც ეს ისეთი თემაა, ძნელია სიტყვები ეყოს, საკუთარი აზრის დაფიქსირებას და იმდენი პრობლემაა, რომ ჩამოთვლაც შეუძლებელია. რამდენიმე ადამიანმა გამაკრიტიკა, შენ რუსულ ეკლესიაში დადიხარ, როდესაც ქართველებს ასეთი ეკლესიები გვაქვსო. შესულხართ რუსულ ეკლესიაში? თუნდაც ნინოშვილზე, რომ არის. თუ არა მიდით აუცილებლად და შეძლებთ გონება და სული მხოლოდ უფალს მიუძღვნათ
16. ბერი18. ვიკამათოდ ავ კარგიანობაზე, ზრდილობის ფარგლებში.
აქ კამათი ყოვლად მიუღებელია მეგობარო.. ამ საკითხთან დაკავშირებით მხოლოდ დისკუსიის მომხრე ვარ... არ მინდა სიტყვა გამიგრძელდეს მაგრამ ალბათ მიხვდებით პოლემიკასა და დისკუსიას შორის რა განსხვავებაა..
საერთოდ ამ საკითხთან დაკავშირებით მეც მაქვს გულზე დარდად მოწოლილი რამდენიმე ფაქტი... მაგალითად ის რომ ეკლესიაში სურათებს იგებენ, პოზირებენ და მერე საიტებზე ტვირთავენ ,,ნახეთ ხალხო მე მორწმუენ ვარო'' ... ან გოგოები შარვლით რო შედიან ეკლესიაში... კაი შარვალია გასაგებია, მაგრამ დახეული და აი შრავლასაც რო ვერ დაარქმევ ისეთი რაგაცეები აცვიათ.. ზოგი კიდე ისეთ მოკლე კაბებს იცმევენ და ისეთ დეკოლტეებს რო რავიცი...
ბერი18. ვიკამათოდ ავ კარგიანობაზე, ზრდილობის ფარგლებში.
აქ კამათი ყოვლად მიუღებელია მეგობარო.. ამ საკითხთან დაკავშირებით მხოლოდ დისკუსიის მომხრე ვარ... არ მინდა სიტყვა გამიგრძელდეს მაგრამ ალბათ მიხვდებით პოლემიკასა და დისკუსიას შორის რა განსხვავებაა..
საერთოდ ამ საკითხთან დაკავშირებით მეც მაქვს გულზე დარდად მოწოლილი რამდენიმე ფაქტი... მაგალითად ის რომ ეკლესიაში სურათებს იგებენ, პოზირებენ და მერე საიტებზე ტვირთავენ ,,ნახეთ ხალხო მე მორწმუენ ვარო`` ... ან გოგოები შარვლით რო შედიან ეკლესიაში... კაი შარვალია გასაგებია, მაგრამ დახეული და აი შრავლასაც რო ვერ დაარქმევ ისეთი რაგაცეები აცვიათ.. ზოგი კიდე ისეთ მოკლე კაბებს იცმევენ და ისეთ დეკოლტეებს რო რავიცი...
15. 1. ნეტა რას წაიღებს ტაძრიდან უფლის სიტყვას თუ ცხოვრებაში თვითდამკვიდრების წესს მუჯლოგუნის წესით? ანდა ექნება კიდევ მოსვლის სურვილი?ერთხელ თუ შეუჩნდა გულში ხინჯი ან გაიბზარა მერე რა გაამთელებს მას. თუ სუსტი აღმოჩნდა სული მისი?, შეიძლება სახლშიც რჩებოდეს გული, ფეხები შემდეგ მოსვლაზე და უფრო დაშორდეს უფალს.
2. როგორც იქნა ათადზე თანასწორობამ გაიმარჯვა, წესზე უწესობამ.ოჯახის თავზე გადამხტარნი, ეხლა ტაძარში კაცზე გადახტომას ცდილობენ. მაშ რატომ დარდობენ უწესობაზე ისინი ვისაც წესი არ უნდათ?
3.P.S. წესის აღდგენა ტაძრიდან უნდა დავიწყოთ, პირველი რაც უნდა გავაკეთოთ, ეს არის აღებ მიცემობა, ფულის ჩხარუნი, რომელიც უნდა გავიტანოთ ტაძრიდან. ტაძართან ეზოებში საკმაო ადგილია მაგისთვის.
4."რადგან ვისაც აქვს, მიეცემა მას და მიემატება; ვისაც არა აქვს, რაც აქვს ისიც წაერთმევა მას". ........................ ეს მწარე რეალობაა....
( ვისაც არა აქვს, რაც აქვს ისიც წაერთმევა მას".)--- ამის არსს ბოლომდე ვერ ჩავწვდი. გთხოვთ განმიმარტოთ ვინ იგულისხმება იმ არასმქონეში, რომელსაც "რაც არა აქვს, ისიც წაერთმევა. ............... 1. ნეტა რას წაიღებს ტაძრიდან უფლის სიტყვას თუ ცხოვრებაში თვითდამკვიდრების წესს მუჯლოგუნის წესით? ანდა ექნება კიდევ მოსვლის სურვილი?ერთხელ თუ შეუჩნდა გულში ხინჯი ან გაიბზარა მერე რა გაამთელებს მას. თუ სუსტი აღმოჩნდა სული მისი?, შეიძლება სახლშიც რჩებოდეს გული, ფეხები შემდეგ მოსვლაზე და უფრო დაშორდეს უფალს.
2. როგორც იქნა ათადზე თანასწორობამ გაიმარჯვა, წესზე უწესობამ.ოჯახის თავზე გადამხტარნი, ეხლა ტაძარში კაცზე გადახტომას ცდილობენ. მაშ რატომ დარდობენ უწესობაზე ისინი ვისაც წესი არ უნდათ?
3.P.S. წესის აღდგენა ტაძრიდან უნდა დავიწყოთ, პირველი რაც უნდა გავაკეთოთ, ეს არის აღებ მიცემობა, ფულის ჩხარუნი, რომელიც უნდა გავიტანოთ ტაძრიდან. ტაძართან ეზოებში საკმაო ადგილია მაგისთვის.
4."რადგან ვისაც აქვს, მიეცემა მას და მიემატება; ვისაც არა აქვს, რაც აქვს ისიც წაერთმევა მას". ........................ ეს მწარე რეალობაა....
( ვისაც არა აქვს, რაც აქვს ისიც წაერთმევა მას".)--- ამის არსს ბოლომდე ვერ ჩავწვდი. გთხოვთ განმიმარტოთ ვინ იგულისხმება იმ არასმქონეში, რომელსაც "რაც არა აქვს, ისიც წაერთმევა. ...............
14. შევეცდები :) ისე ყველაფრისგან სწავლობს ადამიანი,თქვენი ნაწერიდანაც რაღაც ვისწავლე, თუმცა ვფიქრობ არა ის რაც იგულისხმეთ. შევეცდები :) ისე ყველაფრისგან სწავლობს ადამიანი,თქვენი ნაწერიდანაც რაღაც ვისწავლე, თუმცა ვფიქრობ არა ის რაც იგულისხმეთ.
13. არაუშავს :) მთავარია კარგიც დაინახო და ცუდმა არ დაგაბრკოლოს არაუშავს :) მთავარია კარგიც დაინახო და ცუდმა არ დაგაბრკოლოს
12. ნეტავ ისეთი მლოცველი ვიყო ტაძარში,რომ სხვისგან მესმოდეს მსგავსი ამბები .თუმცა საკუთარი ხორციელი თვალები ფართოდ მაქვს დაჭყეტილი :) ნეტავ ისეთი მლოცველი ვიყო ტაძარში,რომ სხვისგან მესმოდეს მსგავსი ამბები .თუმცა საკუთარი ხორციელი თვალები ფართოდ მაქვს დაჭყეტილი :)
11. საერთოდ არ ვაკვირდები, მაგრამ ეგ დღე გამონაკლისი იყო, ალბათ იმიტომ რომ დამენახა და თქვენამდე მომეტანა.. საერთოდ არ ვაკვირდები, მაგრამ ეგ დღე გამონაკლისი იყო, ალბათ იმიტომ რომ დამენახა და თქვენამდე მომეტანა..
10. მეც ეგრე ვარ ტაძარში,სულ ვიღაცეებს ვაკვირდები. მეც ეგრე ვარ ტაძარში,სულ ვიღაცეებს ვაკვირდები.
9. მეც გილოცავ ნათლისღებას საძმო, უფალმა სულიერად გაგვაძლიეროს. მეც გილოცავ ნათლისღებას საძმო, უფალმა სულიერად გაგვაძლიეროს.
8. მცირედნი მაგრამ მაინც არიან ტაძარში წესს რომ იცავენ, დგანან თავისთვის მორიდებით ხატებთაბ გადაშლილი ლოცვანით და არც წითელი ხალიჩა აინტერესებთ, არც რომელიმე გამორჩეული პოზიცია. მათვის ტაძარში პრივილეგირებული ადგილი არ არსებობს, რასაც უფალი მისცემს იმით დაკმაყოფილდებიან და რატომღაც მჯერა ასეთი შვილები, არა თავის კეთილდღეობაზე ლოცულობენ არამედ საერთო საქმეზე, ქვეყანაზე და უფალიც მათთანაა. ვერც იმ წითელი ხალიჩის უმრავლესობას განსჯი, ძლიერ უჭირთ მათ სულებს.იმდენად რომ თავმდაბლობა ,რიდი, წესიც კი დაავიწყდათ, ამიტომ განსაკუთრებით ჭირდებათ პატრიარქის დალოცვა, კურთხევა, შეხება, ხილვა.
- წითელი ხალიჩის გაყოლებაზე მდგომი ხალხი აჩოჩქოლდა, პატრიარქმა და სტუმრებმა სხვა გზით დატოვეს ტაძარი, წითელი ხალიჩის გვერდის ავლით, იმ გზით სადაც მცირედნი ლოცულობდნენ მორიდებით. და მიეცათ მათ დალოცვა, კურთხევა. - დიდება უფალო შენს სახელს. და არაარს ნება მოკვდავთა ჰქმნან " პროტოკოლი" ნებისა შენისა გარეშე. და ჩამესმა ხმა გონებასა: "რადგან ვისაც აქვს, მიეცემა მას და მიემატება; ვისაც არა აქვს, რაც აქვს ისიც წაერთმევა მას".
უფალი მეფობს! - წესი აღსაღდგენია.
დიოგენეს ძმები ქრისტესმიერ ძმებს არ ეკამათებიან ბერო, საკამათოც არაფერია, ნათლისღებას გილოცავ... მცირედნი მაგრამ მაინც არიან ტაძარში წესს რომ იცავენ, დგანან თავისთვის მორიდებით ხატებთაბ გადაშლილი ლოცვანით და არც წითელი ხალიჩა აინტერესებთ, არც რომელიმე გამორჩეული პოზიცია. მათვის ტაძარში პრივილეგირებული ადგილი არ არსებობს, რასაც უფალი მისცემს იმით დაკმაყოფილდებიან და რატომღაც მჯერა ასეთი შვილები, არა თავის კეთილდღეობაზე ლოცულობენ არამედ საერთო საქმეზე, ქვეყანაზე და უფალიც მათთანაა. ვერც იმ წითელი ხალიჩის უმრავლესობას განსჯი, ძლიერ უჭირთ მათ სულებს.იმდენად რომ თავმდაბლობა ,რიდი, წესიც კი დაავიწყდათ, ამიტომ განსაკუთრებით ჭირდებათ პატრიარქის დალოცვა, კურთხევა, შეხება, ხილვა.
- წითელი ხალიჩის გაყოლებაზე მდგომი ხალხი აჩოჩქოლდა, პატრიარქმა და სტუმრებმა სხვა გზით დატოვეს ტაძარი, წითელი ხალიჩის გვერდის ავლით, იმ გზით სადაც მცირედნი ლოცულობდნენ მორიდებით. და მიეცათ მათ დალოცვა, კურთხევა. - დიდება უფალო შენს სახელს. და არაარს ნება მოკვდავთა ჰქმნან " პროტოკოლი" ნებისა შენისა გარეშე. და ჩამესმა ხმა გონებასა: "რადგან ვისაც აქვს, მიეცემა მას და მიემატება; ვისაც არა აქვს, რაც აქვს ისიც წაერთმევა მას".
უფალი მეფობს! - წესი აღსაღდგენია.
დიოგენეს ძმები ქრისტესმიერ ძმებს არ ეკამათებიან ბერო, საკამათოც არაფერია, ნათლისღებას გილოცავ...
7. მადლობა მიხეილ... ;) მადლობა მიხეილ... ;)
6. +++ კარგი ნაწერია გაიხარე +++ კარგი ნაწერია გაიხარე
5. +++ კარგი ნაწერია +++ კარგი ნაწერია
4. გაიხარე ბუდულა, მიუხედავად იმისა რომ ყველას ლოცავენ, ყველაზე მადლი არ გადადის, თავმდაბლობაა ის ღრიჭო რითაც მადლი შედის ადამიანში. შენი საქციელით უფრო მეტი მადლი მიგიღია. გაიხარე ბუდულა, მიუხედავად იმისა რომ ყველას ლოცავენ, ყველაზე მადლი არ გადადის, თავმდაბლობაა ის ღრიჭო რითაც მადლი შედის ადამიანში. შენი საქციელით უფრო მეტი მადლი მიგიღია.
3. გულისტკივილით წავიკითხე მეც.თვალწინ დამიდგა ეს სურათი. არ ვიცი, ჩემი თავმდაბლობის გამო ,თუ რის გამო,მაგრამ მხოლოდ ერთხელ მქონდა შანსი, ილია მეორეს ვეზიარებინე და რიგი ბავშვებს დავუთმე.... არავის განაწყენება არ მიფიქრია,დასაფიქრებელი კი არის მართლაც. გულისტკივილით წავიკითხე მეც.თვალწინ დამიდგა ეს სურათი. არ ვიცი, ჩემი თავმდაბლობის გამო ,თუ რის გამო,მაგრამ მხოლოდ ერთხელ მქონდა შანსი, ილია მეორეს ვეზიარებინე და რიგი ბავშვებს დავუთმე.... არავის განაწყენება არ მიფიქრია,დასაფიქრებელი კი არის მართლაც.
2. კაცმა ქალი ხელისგულზე უნდა ატაროს და არა კისერზე,
ნურვინ გაიგებს ისე, რომ ქალის უფლებების მომხრე არ ვარ და მისი დამონებას ვქადაგებ, სრულიადაც არა..
უბრალოდ წესს უნდა ვცეთ პატივი.. ამიტომაა რომ წეცით მცხოვრებ კაცს ქართული ენა წესიერს უწოდებს, არაწესით მცხოვრებს უწესოს
ერთხელ მამაომ მითხრა გულისტკივილით " რომ იციან ავტომანქანას ზეთი 10000ზე უნდა შეუცვალონ თუ არა დაზიანდება, ყველა იცავს ამ წესს. ის კი ავიწყდებათ რომ სულსაც ჭირდება წესით ცხოვრება ,მოვლა რომ არ გაფუჭდესო". კაცმა ქალი ხელისგულზე უნდა ატაროს და არა კისერზე,
ნურვინ გაიგებს ისე, რომ ქალის უფლებების მომხრე არ ვარ და მისი დამონებას ვქადაგებ, სრულიადაც არა..
უბრალოდ წესს უნდა ვცეთ პატივი.. ამიტომაა რომ წეცით მცხოვრებ კაცს ქართული ენა წესიერს უწოდებს, არაწესით მცხოვრებს უწესოს
ერთხელ მამაომ მითხრა გულისტკივილით " რომ იციან ავტომანქანას ზეთი 10000ზე უნდა შეუცვალონ თუ არა დაზიანდება, ყველა იცავს ამ წესს. ის კი ავიწყდებათ რომ სულსაც ჭირდება წესით ცხოვრება ,მოვლა რომ არ გაფუჭდესო".
1. ვიკამათოდ ავ კარგიანობაზე, ზრდილობის ფარგლებში. მარტო კარგია ცუდია არ მინდა ვიკამათოდ ავ კარგიანობაზე, ზრდილობის ფარგლებში. მარტო კარგია ცუდია არ მინდა
|
|
მონაცემები არ არის |
|
|