| ავტორი: ბერი18 ჟანრი: საბავშვო 1 აპრილი, 2013 |
იყო და არა იყო რა ღვთის უკეთესი რა იქნებოდა, იყო შაშვი მგალობელი ღმერთი ჩვენი მწყალობელი. იყო ერთი მეფე, ჰყავდა სამი ძე. გასაკვირი ისაა, რომ სამივე უფლისწული სახვადასხვა ქალწულიდან ჰყავდა. პირველი ძე მიწის ქალწულმა - მაგდამ აჩუქა , მეორე წყლის ქალწულმა - მთვარისამ, მესამე ჰაერს ქალწულმა - მზისამ. ქალწულ მადგას მიწიერი სილამაზე ქონდა, მისი მსგავსი სილამაზე დედამიწის ზურგზე არ მოიძებნებოდა. ქალწული მთვარისა უზადოდ ეშხიანი იყო და ხშირად მაგდას სილამაზესაც კი ჩრდილავდა. ქალწული მზისა, არც მაგდასავით ლამაზი იყო, არც მთვარისასავით ეშხიანი, მაგრამ მაგათგან განსხვავებით უზომოდ მშვენიერი იყო. ხუთ წლამდე უფლისწულები ერთად იზრდებოდნენ. ხუთი წლის თავზე მეფეს უნდა გადაეწყვიდა რომელ ძე რა ბედს წეოდა. ერთი სასახლეში უნდა დარჩენილიყო აღსაზრდელად, მეორეს სასულიერო პირები წაიყვანდნენ, ხოლო მესამეს ხალხის წრეში ცხოვრება ელოდებოდა. მეფემ სილამაზე არჩია ეშხს და მშვენიერებას და სასახლეში, ლამაზი მაგდას ძე დაიტოვა მომავალ მემკვიდრედ. მთვარისას ძე სასულიერო პირებმა წაიყვანეს, ხოლო მზისას ძე ერთ ღარიბ ბერ მებადურს მიაბარეს.
დრო გადიოდა.
ერთხელ ძეების დაბადებიდან თვრამეტი წლის თავზე, ქვეყანას უზარმაზარი ურჩხული შემოეჩვია. ხალხი აუტანელ გასაჭირში ჩავარდა. საშველი კი არსაიდან ჩანდა. ურჩხულთან შესაბრძოლებლად მეფე უკვე ხნიერი იყო. მაშინ უფლისწულმა მაგდას ძემ, რომელიც სასახლეში, გმირულ ზღაპრებზე იზრდებოდა, გადაწყვიტა ურჩხულს შებრძოლებოდა. აისხა იარაღი, მოახტა ცხენს და გმირულად მიეჭრა გველეშაპს, ურჩხულმა არც აცია არც აცხელა და თავის ცხენიანად გადასანსლა მაგდას ძე. დაღონდა მეფე,გლოვა გამოაცხადა სასახლეში, მაგრამ უმალ მთვარის ძე გამოჩნდა, მე დავამარცხებ ურჩხულო, მე ვიცი, როგორ დავაბრუნო ჯოჯოხეთიდან მოსული თავისივე ადგილას,არც იარაღი მჭირდება და არც ცხენიო. ადგა და მივიდა გველეშაპთან, ბევრი ელაპარაკა, ურჩხულმა უსმინა და ბოლოს რომ ვერაფერი გაიგო ისიც გადაყლაპა. ისევ დაღონდა მეფე, ისევ გლოვა გამოაცხადა. სად იყო და სად არა მზისა ძე გამოჩნდა, მე მოგაშორებთ ურჩხულსო. მეფე კიდევ უფრო დადარდიანდა, სასახლეში გაზრდილმა უფლისწულმა ვერაფერი დააკლო, ვერც სასულიერო გარემოში აღზრდილმა და შენ ღარიბ ბერ მებადურთან, ხალხში გაჭირვებთ გაზრდილმა რით უნდა დაამარცხო გველეშაპიო. არ დაიშალა მზისას ძემ. ადგა გააკეთა დიდი მყარი კასრი, ფეხები გაუკეთა, ხარის თავი დაუმაგრა, კასრზე ხარისვე ტყავი გადააკრა და ტყის პირას სადაც გველეშაპი ეგულებოდა დააყენა. თვითონ შიგ ჩაჯდა და გველეშაპის მოსვლას დაელოდა თან ხერხი, ხმალი, თოკზე გამობმული სასროლი ოთხკაპა, ჭაობის ბამბუკი და კვესაბედი მოიმარაგა.
საღამოს გველეშაპიც გამოჩნდა. დაინახა ტყისპირას მზისა ძის შენიღბული კასრი პირუტყვი ეგონა და თავფეხიანად გადასანსლა. ძემ რომ იგრძნო ურჩხულის მუცელში ვარო, გამოტეხა კასრი. აანთო ჭაობის ბამბუკი, ხმალი და ხერხი ქამარში გაირჭო, მოიმარჯვა ოთკაპა და ურჩხულის უზარმაზარი გულისკენ ისროლა. გამოედო ოთკაპა გულის ერთ არტერიას, მოქაჩა თოკი და აცოცდა გულზე, ამოიღო ხერხი და გულის მეორე არტერიას ჭრა დაუწყო. იფეთქა სისხლმა ურჩხულის გულიდან მდინარესავით და დაენარცხა მიწას უზარმაზარი მონსტრი. კვლავ დაატრიალა ძემ ოთხაპა და ეხლა ურჩხულის ყელს მიდამოსკენ ისროლა, რომელიც ხორხის გამოედო. კვლავ აძვრა თოკზე იმარჯვა ხმალი და სადაც სუსტი ადგილი იყო გამოუსვა ურჩხულს და გამოვიდა გარეთ გამარჯვებული. მოცვივდა გახარებული ხალხი, გაჭრეს მუცელზე ურჩხული და მაგდას და მთვარისას ძეებიც გადაარჩინეს. გადაეხვივნენ ერთმანეთს გადარჩენილი ძმები და მის შემდეგ აღარც დაშორებულან. მეფემაც უზომოდ გაიხარა. ასე გადააარჩინა ხალხის ავ კარგობაში გაზრდილმა მზისას ძემ ქვეყანა.
P.S. განცხრომაში, ფუფუნებაში და ზღაპრებზე აღზრდილი ძე ქვეყანას შვებას ვერ მოუტანს, ვერც კარჩაკეტილი, უზომოდ მლოცველი, სიწმინდეში გაზრდილი ძე იხსნის ქვეყანას, მხოლოდ ერში გაზრდილი წესს და ზომიერებას ნაზიარები ძე დაამარცხებს ურჩხულს.
კომენტარები |
ილუსტრაციები |
რეცენზიები |
|
50. თუ რამე რჩევის მცოემას შევძლებ კეთილი იქნება, მაგას გპირდები :)
ეგ ბოლოთქმული კი აუცილებელი არაა ყველამ ისწავლოს.. მთავარია სიკეთეს დამფასებელი არ დაეკარგოს.. არც აქ და არც არსად.. და არც დაეკარგება, მე დარწმუნებული ვარ! თუ რამე რჩევის მცოემას შევძლებ კეთილი იქნება, მაგას გპირდები :)
ეგ ბოლოთქმული კი აუცილებელი არაა ყველამ ისწავლოს.. მთავარია სიკეთეს დამფასებელი არ დაეკარგოს.. არც აქ და არც არსად.. და არც დაეკარგება, მე დარწმუნებული ვარ!
49. განცხრომაში, ფუფუნებაში და ზღაპრებზე აღზრდილი ძე ქვეყანას შვებას ვერ მოუტანს, ვერც კარჩაკეტილი, უზომოდ მლოცველი, სიწმინდეში გაზრდილი ძე იხსნის ქვეყანას, მხოლოდ ერში გაზრდილი წესს და ზომიერებას ნაზიარები ძე დაამარცხებს ურჩხულს.
მოეწონა არტეს:) განცხრომაში, ფუფუნებაში და ზღაპრებზე აღზრდილი ძე ქვეყანას შვებას ვერ მოუტანს, ვერც კარჩაკეტილი, უზომოდ მლოცველი, სიწმინდეში გაზრდილი ძე იხსნის ქვეყანას, მხოლოდ ერში გაზრდილი წესს და ზომიერებას ნაზიარები ძე დაამარცხებს ურჩხულს.
მოეწონა არტეს:)
48. ეპილოგის მაგიერ... ეპილოგის მაგიერ...
47. ანუნია მადლობა, გაიხარე, შენიშვნებს გავითვალისწინებ მომავალში P.S. სხვა სიტყვით ჩავანაცვლებ.
მომწონს ეს არის მეგობრული რჩევა და კი არ მაბრაზებს და მაღიზიანებს არამედ მახარებს.
მომავალშიც, იმედს ვიტოვებ მომცემ კეთილ რჩევებს, ამით ჩვენი მეგობრობა გაძლიერდება და არავითარი საფრთხე არ დაემუქრება.
იქნება ამ საიტზეც ისწავლონ ნელნელა თანადგომა დახმარება, რჩევა და არა დაცინვით, მუხთლად, ქირქირით როგორც აქ უყვართ სხვის დამცირების ხარჯზე თავისი უპირატესობის ჩვენება.
ანუნია მადლობა, გაიხარე, შენიშვნებს გავითვალისწინებ მომავალში P.S. სხვა სიტყვით ჩავანაცვლებ.
მომწონს ეს არის მეგობრული რჩევა და კი არ მაბრაზებს და მაღიზიანებს არამედ მახარებს.
მომავალშიც, იმედს ვიტოვებ მომცემ კეთილ რჩევებს, ამით ჩვენი მეგობრობა გაძლიერდება და არავითარი საფრთხე არ დაემუქრება.
იქნება ამ საიტზეც ისწავლონ ნელნელა თანადგომა დახმარება, რჩევა და არა დაცინვით, მუხთლად, ქირქირით როგორც აქ უყვართ სხვის დამცირების ხარჯზე თავისი უპირატესობის ჩვენება.
46. მე მომეწონა... და აზრსაც ჩავწვდი.. გრამატიკული ხარვეზები არის, თუმცა ამ შემთხვევაში აზრი ბევრად მნიშვნელოვანია.. სტრუქტურული თვალსაზრისით კარგადაა აგებული... მოხარული ვიქნებოდი თუ P.S-ს შეცვლიდით სხვა სიტყვით.. მე მომეწონა... და აზრსაც ჩავწვდი.. გრამატიკული ხარვეზები არის, თუმცა ამ შემთხვევაში აზრი ბევრად მნიშვნელოვანია.. სტრუქტურული თვალსაზრისით კარგადაა აგებული... მოხარული ვიქნებოდი თუ P.S-ს შეცვლიდით სხვა სიტყვით..
45. სათაურს მეც ვეთანხმები... :))) სათაურს მეც ვეთანხმები... :)))
44. მუხა შენ არ გაქვს შენიშვნები? მუხა შენ არ გაქვს შენიშვნები?
43. რაც არ უნდა ბევრი ვიმსჯელოთ ზღაპრებშიც და სინამდვილეშიც სწორება ერთ კაცზე მოდის ადრე მეფე იყო, გუშინ პრეზიდენტი დღეს პრემიერი... გვერდზემდგომი ,გვერდზემდგომი...... გასაგებია ჩემ გმირსაც ყავს გვერდზე მდგომი, ვიღაცამ თოკი დაგრიხა, ვიღაცამ ხმალი გამოაწრთო, ვიღაცამ ხერხი გააკეთა..... რა დამეწერა თოკი როგორ დაწნეს თუ მებადური თევზს როგორ იჭერდა? და ავისი წვლილი როორ შეიტანა? რათქმაუნდა თავისით ხეც არ იზრდება და ერში გაზდა რომ ავღნიშნე, ერის თვითიეულის შეტანილს წვლილს ნიშნავს. უბრალოდ ამდენი ახსნა, ვისაც შეხება გაქვთ ლიტერატურასთან რატომ მჭირდება? ბავშვმა რომ მკითხოს კიდევ გასაგებია.
ერთ გმირზე ვეყრდნობითო ამის თქმა უსამართლოა, ვიღაცამ სიყტვით შეიტანა წვლილი, ვიღაცამ მარჯვენით, ვიღაცამ საქმით.... ყველა ერთდროულად დანას ურჩხულს ვერ გამოუსვამდა.... რაც არ უნდა ბევრი ვიმსჯელოთ ზღაპრებშიც და სინამდვილეშიც სწორება ერთ კაცზე მოდის ადრე მეფე იყო, გუშინ პრეზიდენტი დღეს პრემიერი... გვერდზემდგომი ,გვერდზემდგომი...... გასაგებია ჩემ გმირსაც ყავს გვერდზე მდგომი, ვიღაცამ თოკი დაგრიხა, ვიღაცამ ხმალი გამოაწრთო, ვიღაცამ ხერხი გააკეთა..... რა დამეწერა თოკი როგორ დაწნეს თუ მებადური თევზს როგორ იჭერდა? და ავისი წვლილი როორ შეიტანა? რათქმაუნდა თავისით ხეც არ იზრდება და ერში გაზდა რომ ავღნიშნე, ერის თვითიეულის შეტანილს წვლილს ნიშნავს. უბრალოდ ამდენი ახსნა, ვისაც შეხება გაქვთ ლიტერატურასთან რატომ მჭირდება? ბავშვმა რომ მკითხოს კიდევ გასაგებია.
ერთ გმირზე ვეყრდნობითო ამის თქმა უსამართლოა, ვიღაცამ სიყტვით შეიტანა წვლილი, ვიღაცამ მარჯვენით, ვიღაცამ საქმით.... ყველა ერთდროულად დანას ურჩხულს ვერ გამოუსვამდა....
42. მიყვარს მე ზღაპრები! მიყვარს მე ზღაპრები!
41. ანუ, მოკლე რეზიუმე რომ გავაკეთო, თუ ღმერთისგან არ მოდის, ანუ მის მადლს არ ატარებ, გინდ სასახლის კარზე გაიზარდე, გინდ მონაზვნებთან მაინც არაფერი გამოვა, დაიღუპავ თავს და ქვეყანასაც იმედს გაუცრუვებ.
ხო ამის თქმა მინდოდა დავით. ანუ, მოკლე რეზიუმე რომ გავაკეთო, თუ ღმერთისგან არ მოდის, ანუ მის მადლს არ ატარებ, გინდ სასახლის კარზე გაიზარდე, გინდ მონაზვნებთან მაინც არაფერი გამოვა, დაიღუპავ თავს და ქვეყანასაც იმედს გაუცრუვებ.
ხო ამის თქმა მინდოდა დავით.
40. ეს რომ ბავშვს წაუკითხო ერთი კვირა კოშმარები არ დააძინებს :))))))
მოკლედ, საქმეზე გადავიდეთ :)) რამდენადაც გიცნობ ზედაპირულს და პირველივე შეხედვით ამოსაცნობს არ ჰგავს ეს ზღაპარი, ალეგორიებით დაგიტვირთავს... ჰაერის ქალწული მზისა... ჰაერში ალბათ სული არის ნაგულისხმევი, ხოლო მზე ღმერთის განსახიერებაა.( დანარჩენებზე არ გავამახვილებ ყურადღებას) მებადური ბერის აღზრდილი უფლისწული... ამ ალეგორიაში სავარაუდოდ პეტრე იგულისხმება(ისიც ხომ მებადური იყო)... სასულიერო პირი კაიაფა იყოს და მეფე კიდევ ჰეროდე ან პილატე. ხოლო კაიაფამ და „მეფეებმა“ რა გააკეთეს ყველამ კარგად ვიცით. ანუ, მოკლე რეზიუმე რომ გავაკეთო, თუ ღმერთისგან არ მოდის, ანუ მის მადლს არ ატარებ, გინდ სასახლის კარზე გაიზარდე, გინდ მონაზვნებთან მაინც არაფერი გამოვა, დაიღუპავ თავს და ქვეყანასაც იმედს გაუცრუვებ.
ეს არის ის, რაც მე დავინახე, ან უფრო სწორედ, რისი დანახვაც მე მინდოდა :))
რაც შეეხება შენს P.S.ვერანაერად ვერ დაგეთანხმები. ჯერ ერთი ჩემს თეორიას უარყოფს ნამუშევარზე, მეორეც სასახლის კარზე გაზრდილი იყო, დავით მეოთხე, თამარ დედოფალი, და ასშ... რაც შეეხება „სიწმინდეში“ გაზრდილს, ორ მაგალითს მოვიყვანს, ღვთისმშობელი, რომელიც სამი წლიდან ტაძარს მიაბარეს და წმ ნიკოლოზი, რომელიც ბავშვობიდან „დღისით ტაძარში იყო, ღამით კი ლოცვებს კითხულობდა“ ასევე არის უამრავი მაგალითი, რომელიც შეგიძლია პატერიკებში მოიძიო...
არ ვუარყოფ, რომ მეფე, ანუ ქვეყნის მმართველი ხალხში გარეული არ უნდა იყოს, მაგრამ ზღაპარში ისე იკითხება, რომ....
მე ვფიქრობ ყველა ადამიანს თავისი საქმე აქვს, ზოგი ქვეყანას მართავს, ზოგი ლოცულობს, ზოგი ომობს... ყველამ კარგად უნდა აკეთოს თავისი საქმე, თუმცა უღმერთოდ, მაინც არაფერი გამოვა. მითუმეტეს ჩვენნაერ პატარა ქვეყანაში სადაც საუკუნეების მანძილზე მსოფლიო დამპყრობლების ინტერესები იკვეთებოდა. და სად არიან ახლა ისინი?!
ბენ-ჰურს მეც ვეთანხმები, თითო კაცის დრო არც არასდროს ყოფილა და არც არასდროს იქნება... დავით აღმაშენებელსაც ჰყავდა ჭყონდიდელი და მთელი რიგი წარჩინებულთა, რომლებიც ზურგს უმაგრებდნენ.
ეს რომ ბავშვს წაუკითხო ერთი კვირა კოშმარები არ დააძინებს :))))))
მოკლედ, საქმეზე გადავიდეთ :)) რამდენადაც გიცნობ ზედაპირულს და პირველივე შეხედვით ამოსაცნობს არ ჰგავს ეს ზღაპარი, ალეგორიებით დაგიტვირთავს... ჰაერის ქალწული მზისა... ჰაერში ალბათ სული არის ნაგულისხმევი, ხოლო მზე ღმერთის განსახიერებაა.( დანარჩენებზე არ გავამახვილებ ყურადღებას) მებადური ბერის აღზრდილი უფლისწული... ამ ალეგორიაში სავარაუდოდ პეტრე იგულისხმება(ისიც ხომ მებადური იყო)... სასულიერო პირი კაიაფა იყოს და მეფე კიდევ ჰეროდე ან პილატე. ხოლო კაიაფამ და „მეფეებმა“ რა გააკეთეს ყველამ კარგად ვიცით. ანუ, მოკლე რეზიუმე რომ გავაკეთო, თუ ღმერთისგან არ მოდის, ანუ მის მადლს არ ატარებ, გინდ სასახლის კარზე გაიზარდე, გინდ მონაზვნებთან მაინც არაფერი გამოვა, დაიღუპავ თავს და ქვეყანასაც იმედს გაუცრუვებ.
ეს არის ის, რაც მე დავინახე, ან უფრო სწორედ, რისი დანახვაც მე მინდოდა :))
რაც შეეხება შენს P.S.ვერანაერად ვერ დაგეთანხმები. ჯერ ერთი ჩემს თეორიას უარყოფს ნამუშევარზე, მეორეც სასახლის კარზე გაზრდილი იყო, დავით მეოთხე, თამარ დედოფალი, და ასშ... რაც შეეხება „სიწმინდეში“ გაზრდილს, ორ მაგალითს მოვიყვანს, ღვთისმშობელი, რომელიც სამი წლიდან ტაძარს მიაბარეს და წმ ნიკოლოზი, რომელიც ბავშვობიდან „დღისით ტაძარში იყო, ღამით კი ლოცვებს კითხულობდა“ ასევე არის უამრავი მაგალითი, რომელიც შეგიძლია პატერიკებში მოიძიო...
არ ვუარყოფ, რომ მეფე, ანუ ქვეყნის მმართველი ხალხში გარეული არ უნდა იყოს, მაგრამ ზღაპარში ისე იკითხება, რომ....
მე ვფიქრობ ყველა ადამიანს თავისი საქმე აქვს, ზოგი ქვეყანას მართავს, ზოგი ლოცულობს, ზოგი ომობს... ყველამ კარგად უნდა აკეთოს თავისი საქმე, თუმცა უღმერთოდ, მაინც არაფერი გამოვა. მითუმეტეს ჩვენნაერ პატარა ქვეყანაში სადაც საუკუნეების მანძილზე მსოფლიო დამპყრობლების ინტერესები იკვეთებოდა. და სად არიან ახლა ისინი?!
ბენ-ჰურს მეც ვეთანხმები, თითო კაცის დრო არც არასდროს ყოფილა და არც არასდროს იქნება... დავით აღმაშენებელსაც ჰყავდა ჭყონდიდელი და მთელი რიგი წარჩინებულთა, რომლებიც ზურგს უმაგრებდნენ.
39. კარგი, როგორც გინდათ... მოუყევით ბატონო ბავშვებს თითო-კაცებზე: ჰერკულესებზე, პრომეთეებზე, რემბოებზე და ა.შ. მე პირადად დავკარგე ამ განხილვის ინტერესი! სხვა ნაწარმოებზე შევხვდებით, იმედია...
კარგი, როგორც გინდათ... მოუყევით ბატონო ბავშვებს თითო-კაცებზე: ჰერკულესებზე, პრომეთეებზე, რემბოებზე და ა.შ. მე პირადად დავკარგე ამ განხილვის ინტერესი! სხვა ნაწარმოებზე შევხვდებით, იმედია...
38. დაწერილს წწორად წაკითხვა უნდა 1. მე ნაცარქექია - ქართველი ვთქვი და არა საქართველო. 2. ერთი კაცი კი არა - ერი ვთქვი.
და ნაცარქექია რომ ქართველი ტიპაჟია არ უარყო. ყველიც არ დაამადლე ძმამ მიცაო?
ისე ასფურცელას თუ წაიკითხავ კარგია, იქ კარგად წერია ქართვული ძმობის ამბავი... ჰერაკლე,პრომეტე,... მარტო გმირები არ არის??
რამდენი ადამიანია იმდენი აზრია და ყველანი მართლები არიან, ანუ ეს ნიშნავს მე მართალი ვარ ესე იგი შენ მტყუანი, და ირგვლივ ყველანი მართლები ვარ.... ისე რაზე ვკამატობთ არ მესმის მე წინააღმდეგი არ ვარ იყოს 1000გმირი... თუ მეწყინოს :))) პარლამენტის 157 წევრიდან რამდენია გმირი?
დაწერილს წწორად წაკითხვა უნდა 1. მე ნაცარქექია - ქართველი ვთქვი და არა საქართველო. 2. ერთი კაცი კი არა - ერი ვთქვი.
და ნაცარქექია რომ ქართველი ტიპაჟია არ უარყო. ყველიც არ დაამადლე ძმამ მიცაო?
ისე ასფურცელას თუ წაიკითხავ კარგია, იქ კარგად წერია ქართვული ძმობის ამბავი... ჰერაკლე,პრომეტე,... მარტო გმირები არ არის??
რამდენი ადამიანია იმდენი აზრია და ყველანი მართლები არიან, ანუ ეს ნიშნავს მე მართალი ვარ ესე იგი შენ მტყუანი, და ირგვლივ ყველანი მართლები ვარ.... ისე რაზე ვკამატობთ არ მესმის მე წინააღმდეგი არ ვარ იყოს 1000გმირი... თუ მეწყინოს :))) პარლამენტის 157 წევრიდან რამდენია გმირი?
37. ბერო ძალიან ცდები მე მგონი (ნუ მიწყენ). ჯერ ერთი ნაცარქექია რატოა ვითომ საქართველო?! ვინ თქვა ეგ?! ნაცარქექია არის ზარმაცი ადამიანის ტიპაჟი, კონკრეტული ადამიანის(!), რომელსაც თუ გაჭირვებას არ ანახებ, გაქცევა არ უნდა და ეგეთი ყველა ქვეყანაშია - ეს რაც შეეხება ნაცარქექიას გეოგრაფიულ კუთვნილებას. :) შინაარსს კი რაც შეეხება ის არის, რომ კაცი თუ ჭკუას გაანძრევს, მისთვის სამყოფზე ბევრჯერ მეტსაც მიაღწევს. მაგრამ თუ სიუჟეტს ბოლომდე კარგად დავაკვირდებით, სწორედ ძმების მიერ გამოტანებული ყველით, ნაცრით და ჩხირით მიაღწევს და არა მარტო, თავისი ინდივიდუალური ძალებით. ამ ერთობაზე მიგითითებთ ჩვენ და არა ვიღაც უღმერთო ნაციონალების ზღაპრებზე. ნაცარქექიას დევი სიუჟეტში მარტოს გადაეყარა, თავისი უკეთური და არასწორი ცხოვრების პასუხად და მიუხედავად ამისა ავტორმა (ხალხმა) იგი მაინც არ დატოვა ძმების თანადგომის გარეშე, შენ კი მთელი სახელმწიფო ერთ კაცზე დაიყვანე. ახლა ხვდები სხვაობას?
ბერო ძალიან ცდები მე მგონი (ნუ მიწყენ). ჯერ ერთი ნაცარქექია რატოა ვითომ საქართველო?! ვინ თქვა ეგ?! ნაცარქექია არის ზარმაცი ადამიანის ტიპაჟი, კონკრეტული ადამიანის(!), რომელსაც თუ გაჭირვებას არ ანახებ, გაქცევა არ უნდა და ეგეთი ყველა ქვეყანაშია - ეს რაც შეეხება ნაცარქექიას გეოგრაფიულ კუთვნილებას. :) შინაარსს კი რაც შეეხება ის არის, რომ კაცი თუ ჭკუას გაანძრევს, მისთვის სამყოფზე ბევრჯერ მეტსაც მიაღწევს. მაგრამ თუ სიუჟეტს ბოლომდე კარგად დავაკვირდებით, სწორედ ძმების მიერ გამოტანებული ყველით, ნაცრით და ჩხირით მიაღწევს და არა მარტო, თავისი ინდივიდუალური ძალებით. ამ ერთობაზე მიგითითებთ ჩვენ და არა ვიღაც უღმერთო ნაციონალების ზღაპრებზე. ნაცარქექიას დევი სიუჟეტში მარტოს გადაეყარა, თავისი უკეთური და არასწორი ცხოვრების პასუხად და მიუხედავად ამისა ავტორმა (ხალხმა) იგი მაინც არ დატოვა ძმების თანადგომის გარეშე, შენ კი მთელი სახელმწიფო ერთ კაცზე დაიყვანე. ახლა ხვდები სხვაობას?
35. სიამოვნებით ვიკამათოთ მეგობარო ამ თემაზე, ოღონდ აქ ვფიქრობ არაა ამის ადგილი. ფორუმზე გახსნილია თემა :ყველაფერი ზღაპრების ირგვლივ და იქ განვაგრძოთ. ვფიქრობ მართლაც აქტუალურია ეს თემა და მსჯელობადაც ღირს :) სიამოვნებით ვიკამათოთ მეგობარო ამ თემაზე, ოღონდ აქ ვფიქრობ არაა ამის ადგილი. ფორუმზე გახსნილია თემა :ყველაფერი ზღაპრების ირგვლივ და იქ განვაგრძოთ. ვფიქრობ მართლაც აქტუალურია ეს თემა და მსჯელობადაც ღირს :)
34. ლუ ძალა ერთობაშია, ეგ ნაციონალების ზრაპარი იყო :)))
ლუ ძალა ერთობაშია, ეგ ნაციონალების ზრაპარი იყო :)))
33. მაგდა, მთვარისა, მზისა - მიწა, წყალი და ჰაერია აი რატომ არიან ქალწულები, მათი ხორციელად ნუ განხილავ. მაგდა, მთვარისა, მზისა - მიწა, წყალი და ჰაერია აი რატომ არიან ქალწულები, მათი ხორციელად ნუ განხილავ.
32. მაგდა, მთვარისა, მზისა - მიწა, წყალი და ჰაერია აი რატომ არიან ქალწულები, მათი ხორციელად ნუ განხილავ. მაგდა, მთვარისა, მზისა - მიწა, წყალი და ჰაერია აი რატომ არიან ქალწულები, მათი ხორციელად ნუ განხილავ.
31. სიძველეებს პატივს, რომ ვცემ ეგ ვინც მიცნობს ყველამ იცის) მაგრამ... ბენს ვეთანხმები, რომ ეს ერთი გმირის სტერეოტიპი გვღუპავს)) ძალა ერთობაშია.. გახსოვს?) ისედაც ყველა თავის სტიქიაშია:) ერთიანობა ჩემო კარგო სიძველეებს პატივს, რომ ვცემ ეგ ვინც მიცნობს ყველამ იცის) მაგრამ... ბენს ვეთანხმები, რომ ეს ერთი გმირის სტერეოტიპი გვღუპავს)) ძალა ერთობაშია.. გახსოვს?) ისედაც ყველა თავის სტიქიაშია:) ერთიანობა ჩემო კარგო
30. მარტოსული ზორო. ადამიანუშკებოს სიყვარულით ვთქვი, ჩემი შვილი მეძახის როცა რამე სასაცილოს გავაკეტებ ან ვიტყვი... ასე რომ ცუდ დატვირთვას ნუმიცემ მეგობაროოო მარტოსული ზორო. ადამიანუშკებოს სიყვარულით ვთქვი, ჩემი შვილი მეძახის როცა რამე სასაცილოს გავაკეტებ ან ვიტყვი... ასე რომ ცუდ დატვირთვას ნუმიცემ მეგობაროოო
29. მარტოსული ზორო. ადამიანუშკებოს სიყვარულით ვთქვი, ჩემი შვილი მეძახის როცა რამე სასაცილოს გავაკეტებ არ ვიტყვი... ასე რომ ცუდ დატვირთვას ნუმიცემ მეგობაროოო მარტოსული ზორო. ადამიანუშკებოს სიყვარულით ვთქვი, ჩემი შვილი მეძახის როცა რამე სასაცილოს გავაკეტებ არ ვიტყვი... ასე რომ ცუდ დატვირთვას ნუმიცემ მეგობაროოო
28. მწერალი დიდი მადლობა თქვენი აზრის ასე მკაფიოდ გამოთქმისთვის. თუმცა პატ. პაატა და ჩვენო ლუ, მე ვერ დაგეთანხმებით.."ზღაპრების მიმართულება მოძველებული და ერთფეროვანია" და აი რატომ... ტენდეციად იქცა თუ მოდად ყოველივე ქართული მოძველებულად და უვარგისად გამოცხადეს.. მე მეზღაპრეობის სფეროში გამოუცდელი ვარ, მაგრამ ვიცი არამატო ქართულში ზრაპრებში არამედ სპარსულ, არაბულ , ბერძნულ ლეგენდებშიც კი გმირი ერთია,. მე ჯერ არ გამიგია, ბერძნულ მითოლოგ გმირებზე ეთქვათ მოძველებულიაო, ეს მარტო ქართველებმა ვიცით, კარგადაც გამოგვდის საკუთარი გენიალური ზღაპრების უარყოფა. მარტო "ნაცარქექია" რად ღირს მისი ერთ კაცად განხილვა ხომ არასწორია, ის ქართველების სიმბოლოა. ერთი შეხედვით უსაქმური, ნაცარქექია, ზარმაცი, მაგრამ მოხერხებული მოაზროვნე და ბოლოსდაბოლოს დევის დამამარცხებელია, რომელიც მისმა გამრჯე ძმებმაც ვერ შეძლეს, და "სოფელი" იხსნა დევისგან. სოფელიც ალბათ წუთისოფლად განსახილველია და არა , რომელიღაც მიურუებული რაიონის "ჭ" სოფლად.
ასევეა ''ივანუშკა დურაჩოკიც" აქაც ერთი კაცი კი არა ქვეყანა მოიაზრება.. თუ რამე თქვენებური განსხვავებული აზრი გაქვთ და ჩემეულმა არგუმენტმა არ დაგაკმაყოფილად განვაგრძოთ საუბარი.. ჩემგანაც დიდი პატივისცემით
მწერალი დიდი მადლობა თქვენი აზრის ასე მკაფიოდ გამოთქმისთვის. თუმცა პატ. პაატა და ჩვენო ლუ, მე ვერ დაგეთანხმებით.."ზღაპრების მიმართულება მოძველებული და ერთფეროვანია" და აი რატომ... ტენდეციად იქცა თუ მოდად ყოველივე ქართული მოძველებულად და უვარგისად გამოცხადეს.. მე მეზღაპრეობის სფეროში გამოუცდელი ვარ, მაგრამ ვიცი არამატო ქართულში ზრაპრებში არამედ სპარსულ, არაბულ , ბერძნულ ლეგენდებშიც კი გმირი ერთია,. მე ჯერ არ გამიგია, ბერძნულ მითოლოგ გმირებზე ეთქვათ მოძველებულიაო, ეს მარტო ქართველებმა ვიცით, კარგადაც გამოგვდის საკუთარი გენიალური ზღაპრების უარყოფა. მარტო "ნაცარქექია" რად ღირს მისი ერთ კაცად განხილვა ხომ არასწორია, ის ქართველების სიმბოლოა. ერთი შეხედვით უსაქმური, ნაცარქექია, ზარმაცი, მაგრამ მოხერხებული მოაზროვნე და ბოლოსდაბოლოს დევის დამამარცხებელია, რომელიც მისმა გამრჯე ძმებმაც ვერ შეძლეს, და "სოფელი" იხსნა დევისგან. სოფელიც ალბათ წუთისოფლად განსახილველია და არა , რომელიღაც მიურუებული რაიონის "ჭ" სოფლად.
ასევეა ``ივანუშკა დურაჩოკიც" აქაც ერთი კაცი კი არა ქვეყანა მოიაზრება.. თუ რამე თქვენებური განსხვავებული აზრი გაქვთ და ჩემეულმა არგუმენტმა არ დაგაკმაყოფილად განვაგრძოთ საუბარი.. ჩემგანაც დიდი პატივისცემით
27. ბერო, ცოტა არ იყოს ნერვიულობ და ისეთ სიტყვებს აფრქვევ, რაც არ მომწონს :))) ადამიანუშკებო რა ჯანდაბაა და რატომ მომმართავ ეგრე? დაუკვირდი ცოტა... ხო მაინტერსებს ეს სამი ქალწული რა მოტივით არის ქალწული :))) ყველაფერს ხსნი შე კაცო და ეს ვერ ახსენი? რა ეროვნებაო და სიტყვის თავისუფლებაო, რა შუაში იყო საერთოდ... ბერო, ცოტა არ იყოს ნერვიულობ და ისეთ სიტყვებს აფრქვევ, რაც არ მომწონს :))) ადამიანუშკებო რა ჯანდაბაა და რატომ მომმართავ ეგრე? დაუკვირდი ცოტა... ხო მაინტერსებს ეს სამი ქალწული რა მოტივით არის ქალწული :))) ყველაფერს ხსნი შე კაცო და ეს ვერ ახსენი? რა ეროვნებაო და სიტყვის თავისუფლებაო, რა შუაში იყო საერთოდ...
26. ჰო და ჩემი +5 :)
ჰო და ჩემი +5 :)
25. პაატას ვეთანხმები ) კახა, ჩემო კარგო შენ შრომობ.. ესაა მთავარი) წარმატებები პაატას ვეთანხმები ) კახა, ჩემო კარგო შენ შრომობ.. ესაა მთავარი) წარმატებები
24. პატივს ვცემ ზღაპრებს და შესაბამისად მათ ავტორებსაც. :) რადგან ჩემი სუბიექტური აზრით ვთვლი, რომ ყველაზე რთული საწერია და ამასთან ერთად საპასუხისმგებლოც. ის არის საძირკველი მომავალი თაობების ფუნდამენტალური აზროვნებისა. თუმცა ვთვლი, რომ ქართული ზღაპრების მიმართულება მოძველებული და ერთფეროვანია, ამასთან მრავალი სადაო საკითხებიცაა შიგნით. ვგულისხმობ გმირ პერსონაჟებსაც.
რა თქმა უნდა ამ ზღაპარსაც ინტერესით გადავავლე თვალი და ვფიქრობ ავტორი არ მიწყენს, თუ ვიტყვი, რომ სიახლე ვერაფერი აღმოვაჩინე, მიმართულება "საყოველთაოა" თავის "იყო და არა იყო რას" ჩათვლით და ისიც 1 ინდივიდის გმირობაზეა აგებული, როგორც სხვა დანარჩენი ქართული ზღაპრები.
თუმცა ავტორის მცდელობა ძალიან მომეწონა ამ მიმართულებით და წრფელი გულით ვუსურვებდი ისეთი ზღაპრის შექმნას რაც მართლაც, რომ სამაგალითო გახდებოდა ჩვენი პატარებისთვის.
პატივისცემით: პატივს ვცემ ზღაპრებს და შესაბამისად მათ ავტორებსაც. :) რადგან ჩემი სუბიექტური აზრით ვთვლი, რომ ყველაზე რთული საწერია და ამასთან ერთად საპასუხისმგებლოც. ის არის საძირკველი მომავალი თაობების ფუნდამენტალური აზროვნებისა. თუმცა ვთვლი, რომ ქართული ზღაპრების მიმართულება მოძველებული და ერთფეროვანია, ამასთან მრავალი სადაო საკითხებიცაა შიგნით. ვგულისხმობ გმირ პერსონაჟებსაც.
რა თქმა უნდა ამ ზღაპარსაც ინტერესით გადავავლე თვალი და ვფიქრობ ავტორი არ მიწყენს, თუ ვიტყვი, რომ სიახლე ვერაფერი აღმოვაჩინე, მიმართულება "საყოველთაოა" თავის "იყო და არა იყო რას" ჩათვლით და ისიც 1 ინდივიდის გმირობაზეა აგებული, როგორც სხვა დანარჩენი ქართული ზღაპრები.
თუმცა ავტორის მცდელობა ძალიან მომეწონა ამ მიმართულებით და წრფელი გულით ვუსურვებდი ისეთი ზღაპრის შექმნას რაც მართლაც, რომ სამაგალითო გახდებოდა ჩვენი პატარებისთვის.
პატივისცემით:
23. გარკვევით დავწერე ქალწულებისგან მეთქი და თუ არ გჯერათ, თქვენივე რწმენით გადაწყვიტეთ მეთქი, აროვნების და სიტყვის თავისუფლებას გაძლევთ. რა მაინც ყველაფრით უკმაყოფილოები ხართ :))) ოხ რა ხართ ადამიანუშკებოოო :)))) გარკვევით დავწერე ქალწულებისგან მეთქი და თუ არ გჯერათ, თქვენივე რწმენით გადაწყვიტეთ მეთქი, აროვნების და სიტყვის თავისუფლებას გაძლევთ. რა მაინც ყველაფრით უკმაყოფილოები ხართ :))) ოხ რა ხართ ადამიანუშკებოოო :))))
22. "ნამდვილად ქალწულებისგან ეყოლა შვილები? :))) " ეს კითხვა მეც გამიჩნდა ისე :))
"ეგ ყველამ თქვენივე რწმენით გადაწყვიტეთ" ანუ ჯანდაბამდეც გზა გვქონია ?! :D
მე ჯოჯოხეთისაც მწამს და სამოთხისაც ე.ი არსებობს... :D ეს გამახსენდა უცებ "ნამდვილად ქალწულებისგან ეყოლა შვილები? :))) " ეს კითხვა მეც გამიჩნდა ისე :))
"ეგ ყველამ თქვენივე რწმენით გადაწყვიტეთ" ანუ ჯანდაბამდეც გზა გვქონია ?! :D
მე ჯოჯოხეთისაც მწამს და სამოთხისაც ე.ი არსებობს... :D ეს გამახსენდა უცებ
20. მართალი გითხრა პირველი ორის სახელი არ მაინტერსებს :)
მართალი გითხრა პირველი ორის სახელი არ მაინტერსებს :)
19. ნამდვილად ქალწულებისგან ეყოლა შვილები? :))) ეგ ყველამ თქვენივე რწმენით გადაწყვიტეთ. ნამდვილად ქალწულებისგან ეყოლა შვილები? :))) ეგ ყველამ თქვენივე რწმენით გადაწყვიტეთ.
18. მარტოსული ზორო. პირველი ორის სახელი მითხარი და მესამის სახელს გეტყვი... მარტოსული ზორო. პირველი ორის სახელი მითხარი და მესამის სახელს გეტყვი...
17. ნამდვილად ქალწულებისგან ეყოლა შვილები? :))) ეგ ყოფილა მეფე თუ ყოფილა. რა ადვილი მოსაკლავი ყოფილა საწყალი ურჩხული ისე. მესმის, მესმის რისი თქმაც გინდა ამ ზღაპარ(ი)თ. ვიხალისე :) და მესამე უფლისწულს რა ერქვა ბერო? ნამდვილად ქალწულებისგან ეყოლა შვილები? :))) ეგ ყოფილა მეფე თუ ყოფილა. რა ადვილი მოსაკლავი ყოფილა საწყალი ურჩხული ისე. მესმის, მესმის რისი თქმაც გინდა ამ ზღაპარ(ი)თ. ვიხალისე :) და მესამე უფლისწულს რა ერქვა ბერო?
16. მეფე* - მმართველი ხალხი (სახალხო მმართველობა) მაგდა**- (სილამაზე) წარმავალი მიწიერი ღირებულება. მთვარისა*** - მოჩვენებითი წყალობა, ფარისევლობა, მიმოქცევითობა წყლისა. მზისა**** - ღვთიშობელი, ძე - უფალი, ერი. (იხ.ლექსი „ნუ უღალატებ!“) ერი ეს არის სამშობლო, სამშობლო არის ერთი. ერთია როგორც უფალი, წმინდაა როგორც ღმერთი. ურჩხული*****- ეშმაკი , უწესობა, გარყვნილება ცოდვა.
მეფემ არჩია მაგდას ზე - ხალხმა არჩია მიწიერი ღირებულება. მზისა ძე დაწუნებული იქნა - ჯვარს გააკრეს, ხსნაც საბოლოდ მიგან არის.
შეძლებისდაგვარად ავხსენი.
მეფე* - მმართველი ხალხი (სახალხო მმართველობა) მაგდა**- (სილამაზე) წარმავალი მიწიერი ღირებულება. მთვარისა*** - მოჩვენებითი წყალობა, ფარისევლობა, მიმოქცევითობა წყლისა. მზისა**** - ღვთიშობელი, ძე - უფალი, ერი. (იხ.ლექსი „ნუ უღალატებ!“) ერი ეს არის სამშობლო, სამშობლო არის ერთი. ერთია როგორც უფალი, წმინდაა როგორც ღმერთი. ურჩხული*****- ეშმაკი , უწესობა, გარყვნილება ცოდვა.
მეფემ არჩია მაგდას ზე - ხალხმა არჩია მიწიერი ღირებულება. მზისა ძე დაწუნებული იქნა - ჯვარს გააკრეს, ხსნაც საბოლოდ მიგან არის.
შეძლებისდაგვარად ავხსენი.
15. ჰოლლი მე არათანაბარ განვითერებაზე მივანიშნე, ბავშვი რომ იბადება თანაბრად ვითარდება, მარტო თავი თუ განუვითარდა კარგია? თორე განვითარება ცუდია ამას არ ვამბობ... ერთ 30წელში თუ დაკრა კრიზისმა ისევ, მარსი კი არა მთვარეც უკან დარჩება. ჰოლლი მე არათანაბარ განვითერებაზე მივანიშნე, ბავშვი რომ იბადება თანაბრად ვითარდება, მარტო თავი თუ განუვითარდა კარგია? თორე განვითარება ცუდია ამას არ ვამბობ... ერთ 30წელში თუ დაკრა კრიზისმა ისევ, მარსი კი არა მთვარეც უკან დარჩება.
14. "ურჩხულში ვგულისხმობ კაცობრიობის განვითარების დღევანდელ ეტაპს" ურჩხულში ყველაფერს წარმოვიდგენდი ამის გარდა :)))
რას ერჩი კაცობრიობის განვითარებას , უნდა განვითარდეს და უფრო სწრაფადაც რომ იყოს შესაძლებელი უკეთესი იქნებოდა. ალბათ კი არადა- ნამამდვილებით, შუა საუკუნეებშიც აშინებდათ განვითარების იმდროინდელი ტემპი, ამის რეალური მიზეზი კი არ არსებობდა (აღმოჩნდა). ბერო ჩვენ ნუ გვეშინია, დედამიწის რესურს ამოწურავენ და გადავლენ მარსზე (ღმერთსაც წაიყვანენ თუ იქნება მაგის საჭიროება) რა პრობლემაა მეცნიერება წინ მიიწევს დროის ფაქტორია მხოლოდ და მხოლოდ :))))) "ურჩხულში ვგულისხმობ კაცობრიობის განვითარების დღევანდელ ეტაპს" ურჩხულში ყველაფერს წარმოვიდგენდი ამის გარდა :)))
რას ერჩი კაცობრიობის განვითარებას , უნდა განვითარდეს და უფრო სწრაფადაც რომ იყოს შესაძლებელი უკეთესი იქნებოდა. ალბათ კი არადა- ნამამდვილებით, შუა საუკუნეებშიც აშინებდათ განვითარების იმდროინდელი ტემპი, ამის რეალური მიზეზი კი არ არსებობდა (აღმოჩნდა). ბერო ჩვენ ნუ გვეშინია, დედამიწის რესურს ამოწურავენ და გადავლენ მარსზე (ღმერთსაც წაიყვანენ თუ იქნება მაგის საჭიროება) რა პრობლემაა მეცნიერება წინ მიიწევს დროის ფაქტორია მხოლოდ და მხოლოდ :)))))
13. ია მზის მშვენი(ერების) ძეში სწორედაც ერისაცთა ერთობა მოიაზრება ტყუილად არ დავწერე დედა მისი მშვენი(ერი) იყო მეთქი, ეს დამთხვევა კი არ არის.
დედა სილამაზე - მოვიაზრე ხალხი, რომელიც ირჩევს და არჩეულია. არჩევანი ვერ ამართლებს რადგანაც ანგარებიანია ორივე მხრიდან.
დედა ეშხი - ფარისეველნი, სამღვდელოების არაკეთილსინდისიერი ნაწილი.
და იცი როდის მოვიშორებთ მას?
როცა ყველაფერი თუნდაც თვით უზნეობაც კულმინაციას მიაღწევს.
ჰოლლი
ურჩხულში ვგულისხმობ კაცობრიობის განვითარების დღევანდელ ეტაპს, რომელიც აუცილებად დაინგრევა, რადგანაც ამოტრიალებულ პირამიდას გავს. მეტი რესურსები, მეტი ენერგო მოხმარება, გრაფიკულად სულ ზრდის პროცესი გამორიცხულია, 2008 წლის კრიზისი მოგონება იქნება, რაც უფრო გვიან იქნება შემდეგი კრიზისი უფრო მტკივნეული იქნება ხალხისთვის. პატრიარქმა ტყუილად არ თქვა ეცადეთ ყველამ პატარა მეურნეობა მაინც იქონიოთო.ეს სიგნალი იყო და არა უბრალოდ ისე ნათქვამი ბევრს რომ გონია. ისე არაფერს არ ლაპარაკობს, მაგრამ გამგებიც რომ ცოტაა? "ხალხი მიწას და ბალახს შეჭამს თავი რომ გაიტანონ"
ია მზის მშვენი(ერების) ძეში სწორედაც ერისაცთა ერთობა მოიაზრება ტყუილად არ დავწერე დედა მისი მშვენი(ერი) იყო მეთქი, ეს დამთხვევა კი არ არის.
დედა სილამაზე - მოვიაზრე ხალხი, რომელიც ირჩევს და არჩეულია. არჩევანი ვერ ამართლებს რადგანაც ანგარებიანია ორივე მხრიდან.
დედა ეშხი - ფარისეველნი, სამღვდელოების არაკეთილსინდისიერი ნაწილი.
და იცი როდის მოვიშორებთ მას?
როცა ყველაფერი თუნდაც თვით უზნეობაც კულმინაციას მიაღწევს.
ჰოლლი
ურჩხულში ვგულისხმობ კაცობრიობის განვითარების დღევანდელ ეტაპს, რომელიც აუცილებად დაინგრევა, რადგანაც ამოტრიალებულ პირამიდას გავს. მეტი რესურსები, მეტი ენერგო მოხმარება, გრაფიკულად სულ ზრდის პროცესი გამორიცხულია, 2008 წლის კრიზისი მოგონება იქნება, რაც უფრო გვიან იქნება შემდეგი კრიზისი უფრო მტკივნეული იქნება ხალხისთვის. პატრიარქმა ტყუილად არ თქვა ეცადეთ ყველამ პატარა მეურნეობა მაინც იქონიოთო.ეს სიგნალი იყო და არა უბრალოდ ისე ნათქვამი ბევრს რომ გონია. ისე არაფერს არ ლაპარაკობს, მაგრამ გამგებიც რომ ცოტაა? "ხალხი მიწას და ბალახს შეჭამს თავი რომ გაიტანონ"
12. "განცხრომაში, ფუფუნებაში და ზღაპრებზე აღზრდილი ძე ქვეყანას შვებას ვერ მოუტანს, ვერც კარჩაკეტილი, უზომოდ მლოცველი, სიწმინდეში გაზრდილი ძე იხსნის ქვეყანას, მხოლოდ ერში გაზრდილი წესს და ზომიერებას ნაზიარები ძე დაამარცხებს ურჩხულს."
კითხვა- ურჩხულში ვის ან რას გულისხმობთ?! ზოგადად "ბოროტებას" ? ან რა წესს და ზომიერებას გულისხმობთ? რომელ წესს უნდა ეზიაროს "ძე" ? ან რა ზომიერებაზე საუბრობთ ? "განცხრომაში, ფუფუნებაში და ზღაპრებზე აღზრდილი ძე ქვეყანას შვებას ვერ მოუტანს, ვერც კარჩაკეტილი, უზომოდ მლოცველი, სიწმინდეში გაზრდილი ძე იხსნის ქვეყანას, მხოლოდ ერში გაზრდილი წესს და ზომიერებას ნაზიარები ძე დაამარცხებს ურჩხულს."
კითხვა- ურჩხულში ვის ან რას გულისხმობთ?! ზოგადად "ბოროტებას" ? ან რა წესს და ზომიერებას გულისხმობთ? რომელ წესს უნდა ეზიაროს "ძე" ? ან რა ზომიერებაზე საუბრობთ ?
11. P.S. განცხრომაში, ფუფუნებაში და ზღაპრებზე აღზრდილი ძე ქვეყანას შვებას ვერ მოუტანს, ვერც კარჩაკეტილი, უზომოდ მლოცველი, სიწმინდეში გაზრდილი ძე იხსნის ქვეყანას, მხოლოდ ერში გაზრდილი წესს და ზომიერებას ნაზიარები ძე დაამარცხებს ურჩხულს. ...................... მთავარი ერისკაცთა ერთიანობაა და ასე რომ იყოს, აღარც ურჩხული გვეყოლებოდა... და იცი როდის მოვიშორებთ მას? P.S. განცხრომაში, ფუფუნებაში და ზღაპრებზე აღზრდილი ძე ქვეყანას შვებას ვერ მოუტანს, ვერც კარჩაკეტილი, უზომოდ მლოცველი, სიწმინდეში გაზრდილი ძე იხსნის ქვეყანას, მხოლოდ ერში გაზრდილი წესს და ზომიერებას ნაზიარები ძე დაამარცხებს ურჩხულს. ...................... მთავარი ერისკაცთა ერთიანობაა და ასე რომ იყოს, აღარც ურჩხული გვეყოლებოდა... და იცი როდის მოვიშორებთ მას?
10. ზღაპარი იდეით ყოველთვის დაკავშირებულია სინამდვილესთან და სწორედ მაგ კუთხით შევაფასე, თორემ გაცილებით კრიტიკული ვიქნებოდი ნაწერის მიმართ. თუმცა მაგ სინამდვილესთან დაკავშირებულ მომავლის ხედვაშიც არ დაგეთანხმე და ავხსენი რატომაც. მე ვფიქრობ, რომ უფლისწული გიორგი, პრეზიდენტი მიშიკო, ლეიბორისტი შალიკო და ა.შ. თითო-თითო პერსონაჟები, მარტო ვერასდროს ვერაფერს გახდებიან, გინდა ერში გაზარდე და გინდა ბერში.
ზღაპარი იდეით ყოველთვის დაკავშირებულია სინამდვილესთან და სწორედ მაგ კუთხით შევაფასე, თორემ გაცილებით კრიტიკული ვიქნებოდი ნაწერის მიმართ. თუმცა მაგ სინამდვილესთან დაკავშირებულ მომავლის ხედვაშიც არ დაგეთანხმე და ავხსენი რატომაც. მე ვფიქრობ, რომ უფლისწული გიორგი, პრეზიდენტი მიშიკო, ლეიბორისტი შალიკო და ა.შ. თითო-თითო პერსონაჟები, მარტო ვერასდროს ვერაფერს გახდებიან, გინდა ერში გაზარდე და გინდა ბერში.
9. ბენ-ჰური. არ მიწყინო, რომ ვერ გაიგე იმიტომ არ მოგეწონა... შენ უბრალოდ მართლა ზრაპრად აღიქვი.. ბენ-ჰური. არ მიწყინო, რომ ვერ გაიგე იმიტომ არ მოგეწონა... შენ უბრალოდ მართლა ზრაპრად აღიქვი..
8. ბენ-ჰური. მასე როგორც შენ ამბობ კარგია, მაგრამ ნამეტანი ზღაპარი გამომივიდოდა ქართული სინამდვილისთვის, მე დავწერე ზღაპ(არი) რომელიც (არი). მოგეხსენება ალბათ ქართული სამეფო დინასტია უფლისწულ გიორგიზე დიდ იმედებს ამყარებენ და მომავალ მეფედ მოიაზრებენ, თუ კარჩაკეტილად აღიზარდა სასახლეში ან საპატრიარქოში იგივე ბედი ეწევა რაც ჩემს ზღაპრის გმირ ორ ძეს. ასევე ჩავდე აზრი (დედა) სილამაზე, ეშხი და მშვენიერება. მათგან პირველი ორი წარმავალია, ამიტომ ორივეს ძე გადაყლაპა გველეშაპმა. მშვენიერება კი არ არის წარმავალი. მხოლოდ ღმერთმა იცის ვინ არის ჭეშმარიტი უფლისწული რომელიც გვიხსნის გველეშაპისგან. ბენ-ჰური. მასე როგორც შენ ამბობ კარგია, მაგრამ ნამეტანი ზღაპარი გამომივიდოდა ქართული სინამდვილისთვის, მე დავწერე ზღაპ(არი) რომელიც (არი). მოგეხსენება ალბათ ქართული სამეფო დინასტია უფლისწულ გიორგიზე დიდ იმედებს ამყარებენ და მომავალ მეფედ მოიაზრებენ, თუ კარჩაკეტილად აღიზარდა სასახლეში ან საპატრიარქოში იგივე ბედი ეწევა რაც ჩემს ზღაპრის გმირ ორ ძეს. ასევე ჩავდე აზრი (დედა) სილამაზე, ეშხი და მშვენიერება. მათგან პირველი ორი წარმავალია, ამიტომ ორივეს ძე გადაყლაპა გველეშაპმა. მშვენიერება კი არ არის წარმავალი. მხოლოდ ღმერთმა იცის ვინ არის ჭეშმარიტი უფლისწული რომელიც გვიხსნის გველეშაპისგან.
7. მე არ მომეწონა ბერო. საერთოდ არ მომწონს ქართული ზღაპრები, რომლებიც ერთი პერსონაჟის გმირობაზეა აგებული. ეს ერთ პერსონაჟიანობა გვღუპავს, როგორც გამოცდილება აჩვენებს. ჩემი აზრით დროა, ვინც ვწერთ, სამივე ძმისთვის გამოვნახოთ თანაბრად საქმე და ერთიანად დავამარცხებინოთ თუნდაც წარმოსახვითი მტერი. თეორიულად მაინც დავიწყოთ გაერთიანება, თორემ როცა პრაქტიკაზე მიდგება საქმე, ზღაპრული წარმოსახვაც კი არ გვექნება. მით უმეტეს მე პირადად მიმაჩნია, რომ არც ერთი საქმე არ გამოვა, განსაკუთრებით ლოცვის და ცოტაოდენი მატერიალური მხარდაჭერის (ისევე, როგორც რა თქმა უნდა შესაბამისი გამოცდილების) გარეშე. სამი ასეთი "ძმის" გაერთიანება, ნებისმიერ გველეშაპს დაამარცხებს ყოველგვარი დანაკარგის გარეშე... წარმატებები, მოკითხვა და კეთილი სურვილები მე არ მომეწონა ბერო. საერთოდ არ მომწონს ქართული ზღაპრები, რომლებიც ერთი პერსონაჟის გმირობაზეა აგებული. ეს ერთ პერსონაჟიანობა გვღუპავს, როგორც გამოცდილება აჩვენებს. ჩემი აზრით დროა, ვინც ვწერთ, სამივე ძმისთვის გამოვნახოთ თანაბრად საქმე და ერთიანად დავამარცხებინოთ თუნდაც წარმოსახვითი მტერი. თეორიულად მაინც დავიწყოთ გაერთიანება, თორემ როცა პრაქტიკაზე მიდგება საქმე, ზღაპრული წარმოსახვაც კი არ გვექნება. მით უმეტეს მე პირადად მიმაჩნია, რომ არც ერთი საქმე არ გამოვა, განსაკუთრებით ლოცვის და ცოტაოდენი მატერიალური მხარდაჭერის (ისევე, როგორც რა თქმა უნდა შესაბამისი გამოცდილების) გარეშე. სამი ასეთი "ძმის" გაერთიანება, ნებისმიერ გველეშაპს დაამარცხებს ყოველგვარი დანაკარგის გარეშე... წარმატებები, მოკითხვა და კეთილი სურვილები
6. მთავარია ჭირი იქ იყოს და ლხინი აქ ))) პრევენცია გამომივიდა, ბერი, მომავლის რომ იყო არ დავკვირვებივარ.
მთავარია ჭირი იქ იყოს და ლხინი აქ ))) პრევენცია გამომივიდა, ბერი, მომავლის რომ იყო არ დავკვირვებივარ.
5. მთავარია ჭირი იქ იყოს და ლხინი აქ ))) პრევენცია გამომივიდა, ბერი, მომავლის რომ იყო არ დავკვირვებივარ.
მთავარია ჭირი იქ იყოს და ლხინი აქ ))) პრევენცია გამომივიდა, ბერი, მომავლის რომ იყო არ დავკვირვებივარ.
4. მადლობა ბუდულა მინდა აზრობრივად გამიგონ რასაც ვწერ. ლამაზად და ხატოვნად არ გამომდის.... ალბათ გრამატიკულად ბევრი შეცდომა მაქვს. მადლობა ბუდულა მინდა აზრობრივად გამიგონ რასაც ვწერ. ლამაზად და ხატოვნად არ გამომდის.... ალბათ გრამატიკულად ბევრი შეცდომა მაქვს.
3. განცხრომაში, ფუფუნებაში და ზღაპრებზე აღზრდილი ძე ქვეყანას შვებას ვერ მოუტანს, ვერც კარჩაკეტილი, უზომოდ მლოცველი, სიწმინდეში გაზრდილი ძე იხსნის ქვეყანას, მხოლოდ ერში გაზრდილი წესს და ზომიერებას ნაზიარები ძე დაამარცხებს ურჩხულს. რა საინტერესოდ წერ.... განცხრომაში, ფუფუნებაში და ზღაპრებზე აღზრდილი ძე ქვეყანას შვებას ვერ მოუტანს, ვერც კარჩაკეტილი, უზომოდ მლოცველი, სიწმინდეში გაზრდილი ძე იხსნის ქვეყანას, მხოლოდ ერში გაზრდილი წესს და ზომიერებას ნაზიარები ძე დაამარცხებს ურჩხულს. რა საინტერესოდ წერ....
2. ჯერ ეგ ზღაპარი არ მომხდარა და "ჭირი იქა, ლხინი აქა.."თი როორ დავამთავრო? :)))))
მადლობა ნათი. ჯერ ეგ ზღაპარი არ მომხდარა და "ჭირი იქა, ლხინი აქა.."თი როორ დავამთავრო? :)))))
მადლობა ნათი.
1. ჭირი იქა, ლხინი აქა... მომეწონა. განსაკუთრებით მორალი. ++ ჭირი იქა, ლხინი აქა... მომეწონა. განსაკუთრებით მორალი. ++
|
|
მონაცემები არ არის |
|
|