| ავტორი: თანანა ჟანრი: პოეზია 23 იანვარი, 2014 |
(ფრანსუა ვიიონის სტილში)
მოდი, ძვირფასო, შევაფაროთ თავი ერთმანეთს, შენ ჩემს „ზაპოის“ გადამალავ, მე კი შენს წარსულს. მერე, რაღაცა გვეშველება, ვფიცავ ერთ მანეთს, წარუკვეთელიც კი დამრჩება სასო და ასოც!.. მე შენს მევალეს „მოვიკითხავ“, შენ კიდევ - ჩემსას, ჩვენს შავ ლაქებზე მზე იზრუნებს, ამოსაყვანად. ჩიტების გუნდი შეგვისრულებს სიცოცხლის მესსას, რომ ერთხელ მაინც მიტოვებულ სულს ვცეთ თაყვანი!.. ნუ მომიყვები, ბნელი ქუჩის ბნელ ისტორიებს, არც მე გიამბობ, რა ხდებოდა ფსკერზე ბოთლების. ერთი კი ვიცი, ბედი ახლა ისე სწორია, ერთმანეთი რომ გვამჯობინა ვიღაც „გოთვერნებს“... მოდი, ძვირფასო, კახპა-ლოთის დიდი ტანდემი შევკრათ, ჯინაზე ყველა ჩვენსკენ თითის გამშვერის! ქუჩის გაზონზე დაკრეფილი თეთრი ვარდებით, მოვა სიფხიზლე და შენს წარსულს ის დაამშვენებს!!! 20.01.14
კომენტარები |
ილუსტრაციები |
რეცენზიები |
|
35. რავარც დიდი მებალადე იტყოდა, ლე ჟენიალე!!! რავარც დიდი მებალადე იტყოდა, ლე ჟენიალე!!!
33. წარმატებები ++ წარმატებები ++
32. . კარგი ლექსია ,გულწრფელი. გასაგებია, გასაგები ყოვეგვარი ახსნა-გამატების გარეშეც. . კარგი ლექსია ,გულწრფელი. გასაგებია, გასაგები ყოვეგვარი ახსნა-გამატების გარეშეც.
31. ძალიან მომეწონა <3 ძალიან მომეწონა <3
30. დიდი მადლობა, "მეუდაბნოვევ" ჩემი ლექსის ასეთი საინტერესო ანალიზისთვის... რა ზუსტად ჩაწვდით ლექსის არსს!!! და არა მხოლოდ იმიტომ გიხდით მადლობას, რომ მოიწონეთ,ნებიმიერ ლიტერატურულ პროცესს ჰაერივით ჭირდება ასეთი პროფესიონალური განხილვა... დიდი მადლობა, "მეუდაბნოვევ" ჩემი ლექსის ასეთი საინტერესო ანალიზისთვის... რა ზუსტად ჩაწვდით ლექსის არსს!!! და არა მხოლოდ იმიტომ გიხდით მადლობას, რომ მოიწონეთ,ნებიმიერ ლიტერატურულ პროცესს ჰაერივით ჭირდება ასეთი პროფესიონალური განხილვა...
29. კი. კარგია. :) მე ეს მაშინვე წავიკითხე, განთავსებისას. ძალიან ვაჟკაცური-ვაჟქალური პოეზია გაქვთ, თანანა. :)
პატივისცემით. :)
კი. კარგია. :) მე ეს მაშინვე წავიკითხე, განთავსებისას. ძალიან ვაჟკაცური-ვაჟქალური პოეზია გაქვთ, თანანა. :)
პატივისცემით. :)
28. და ის რაც გამომრჩა: ~ვფიცავ ერთ მანეთს..~ - ვიღაცას შეიძლება შემოგდებულად მოეჩვენოს, მაგრამ ეს ~სტოპკის~ ფასია და ძალიან ერგება. და ის რაც გამომრჩა: ~ვფიცავ ერთ მანეთს..~ - ვიღაცას შეიძლება შემოგდებულად მოეჩვენოს, მაგრამ ეს ~სტოპკის~ ფასია და ძალიან ერგება.
27. ბოზი და ლოთი, მივყვეთ ავტორს, ნუ ჩავეძიებით კარგია ეს თუ ცუდი, მაგრამ ადამიანის შეფასების ჩვენში მიღებული წესის თანახმად ეს არის ქალისა და მამაკაცის დაცემის ზღვარი. მათი თანაარსებობა ხშირია და დაფუძნებულია არატრადიციულ ფასეულობებზე. ავტორი ამას ერთმანეთთან თავის შეფარებას უწოდებს: ~მოდი, ძვირფასო, შევაფაროთ თავი ერთმანეთს~,
წარმატებული წარმატებულთან პოულობს საერთო ენას, წარუმატებელი - წარუმატებელთან.ამის მიზეზებზე ალბათ ბევრი დაწერილა, ეს ფსიქოლოგიის თემაა. ავტორი ამას შესაშური ლაკონიურობით გადმოგვცემს: ~შენ ჩემს „ზაპოის“ გადამალავ, მე კი შენს წარსულს~.
ლირიკული გმირი(მამაკაცი) აგრძელებს აზრს და მეოთხე სტრიქონში ამბობს: ~წარუკვეთელიც კი დამრჩება სასო და ასოც!..~ ავტორმა ორი სიტყვისგან შემდგარი სიტყვა ~სასოწარკვეთა~ დაშალა და ახალი ინტეპრეტაციით შეათანხმა. -სასო არ წარმეკვეთებაო და არც ასო წარმეკვეთებაო - ათქმევინა ლირიკულ გმირს. სასო და ასო ერთმანეთთან, არამარტო ბგერათა ჰარმონიას ქმნის, არამედ შინაარსობრივადაც, რადგან მამაკაცისთვის(მიღებული სტანდარტით) ეს ორი ერთმანეთისაგან განუყოფელია, უერთმანეთოდ არ არსებობს.
ლირიკულმა გმირმა იცის, რომ ლოთი ცოდვილია, მაგრამ იმედი აქვს რომ ყველაფერი შეიცვლება: ~ჩვენს შავ ლაქებზე მზე იზრუნებს, ამოსაყვანად.~ ასაკში სახეზე მუქი ლაქები ჩნდება, უეჭველია, ავტორი ამას არ გულისხმობს და ლაპარაკია სულის ლაქებზე(ცოდვაზე) რომელიც მზემ უნდა ამოშალოს. მზე აღიარებული სიმბოლოა უზენაესისა და ავტორი შემდეგ ორ სტრიქონში ამ შინაარსს აძლიერებს: ~ჩიტების გუნდი შეგვისრულებს სიცოცხლის მესსას, რომ ერთხელ მაინც მიტოვებულ სულს ვცეთ თაყვანი!..
დასაწყისში ვახსენე, ლოთის და ბოზის ჩვენში აღიარებული შეფასება. ავტორიც თითქოს თავიდან ამ შეფასების კვალდაკვალ მიდის, მაგრამ შემდეგ ის გვეუბნება:~ნუ მომიყვები, ბნელი ქუჩის ბნელ ისტორიებს,/ არც მე გიამბობ, რა ხდებოდა ფსკერზე ბოთლების~. ამ შემთხვევაში ლოთი მაღალი ქრისტიანული მორალის მატარებლად გვევლინება, ქრისტიანული სწავლებისა, რომელიც შენდობაზე, ურთიერთ პატიებაზეა დაფუძნებული და არავინ უწყის ვინ უფრო ცოდვილია ლოთ-ბოზი თუ ისინი, ვისაც ავტორი ~გოთვერნებს~ უწოდებს: ~ერთი კი ვიცი, ბედი ახლა ისე სწორია,/ერთმანეთი რომ გვამჯობინა ვიღაც „გოთვერნებს“... ~
შემდეგი ორი სტრიქონი ზემორე თქმულის გაძლიერებაა: ~ მოდი, ძვირფასო, კახპა-ლოთის დიდი ტანდემი/ შევკრათ, ჯინაზე ყველა ჩვენსკენ თითის გამშვერის! ხოლო დასასრულის ორი სტრიქონი ლექსის ქარბორბალას თითქოს ანაზებს.
ეს ლექსიც ავტორისეული ხელწერითაა შესრულებული და ერთერთი საუკეთესოა. თუ ამ ლექსის მიერ მოცემულ ემოციას დიაგრამის სახეს მივცემთ, მივიღებთ კარდიოგრამის მაგვარ სურათს.( არ ვიცი ამგვარად ახსნა რამდენად მართებულია) არის ძლიერი და სუსტი ემოციური ნაკადები. ანუ რომელიღაც სტრიქონი რომელიღაც სტრიქონს ეწირება - პირველის გასაძლიერებლად გამოიყენება, მაგრამ ისეთი სიმააღლეებია იქ მიღწეული, რომ ღირს.
ეს მე, როგორც დილეტანტმა, რამდენადაც შევძელი... ბოზი და ლოთი, მივყვეთ ავტორს, ნუ ჩავეძიებით კარგია ეს თუ ცუდი, მაგრამ ადამიანის შეფასების ჩვენში მიღებული წესის თანახმად ეს არის ქალისა და მამაკაცის დაცემის ზღვარი. მათი თანაარსებობა ხშირია და დაფუძნებულია არატრადიციულ ფასეულობებზე. ავტორი ამას ერთმანეთთან თავის შეფარებას უწოდებს: ~მოდი, ძვირფასო, შევაფაროთ თავი ერთმანეთს~,
წარმატებული წარმატებულთან პოულობს საერთო ენას, წარუმატებელი - წარუმატებელთან.ამის მიზეზებზე ალბათ ბევრი დაწერილა, ეს ფსიქოლოგიის თემაა. ავტორი ამას შესაშური ლაკონიურობით გადმოგვცემს: ~შენ ჩემს „ზაპოის“ გადამალავ, მე კი შენს წარსულს~.
ლირიკული გმირი(მამაკაცი) აგრძელებს აზრს და მეოთხე სტრიქონში ამბობს: ~წარუკვეთელიც კი დამრჩება სასო და ასოც!..~ ავტორმა ორი სიტყვისგან შემდგარი სიტყვა ~სასოწარკვეთა~ დაშალა და ახალი ინტეპრეტაციით შეათანხმა. -სასო არ წარმეკვეთებაო და არც ასო წარმეკვეთებაო - ათქმევინა ლირიკულ გმირს. სასო და ასო ერთმანეთთან, არამარტო ბგერათა ჰარმონიას ქმნის, არამედ შინაარსობრივადაც, რადგან მამაკაცისთვის(მიღებული სტანდარტით) ეს ორი ერთმანეთისაგან განუყოფელია, უერთმანეთოდ არ არსებობს.
ლირიკულმა გმირმა იცის, რომ ლოთი ცოდვილია, მაგრამ იმედი აქვს რომ ყველაფერი შეიცვლება: ~ჩვენს შავ ლაქებზე მზე იზრუნებს, ამოსაყვანად.~ ასაკში სახეზე მუქი ლაქები ჩნდება, უეჭველია, ავტორი ამას არ გულისხმობს და ლაპარაკია სულის ლაქებზე(ცოდვაზე) რომელიც მზემ უნდა ამოშალოს. მზე აღიარებული სიმბოლოა უზენაესისა და ავტორი შემდეგ ორ სტრიქონში ამ შინაარსს აძლიერებს: ~ჩიტების გუნდი შეგვისრულებს სიცოცხლის მესსას, რომ ერთხელ მაინც მიტოვებულ სულს ვცეთ თაყვანი!..
დასაწყისში ვახსენე, ლოთის და ბოზის ჩვენში აღიარებული შეფასება. ავტორიც თითქოს თავიდან ამ შეფასების კვალდაკვალ მიდის, მაგრამ შემდეგ ის გვეუბნება:~ნუ მომიყვები, ბნელი ქუჩის ბნელ ისტორიებს,/ არც მე გიამბობ, რა ხდებოდა ფსკერზე ბოთლების~. ამ შემთხვევაში ლოთი მაღალი ქრისტიანული მორალის მატარებლად გვევლინება, ქრისტიანული სწავლებისა, რომელიც შენდობაზე, ურთიერთ პატიებაზეა დაფუძნებული და არავინ უწყის ვინ უფრო ცოდვილია ლოთ-ბოზი თუ ისინი, ვისაც ავტორი ~გოთვერნებს~ უწოდებს: ~ერთი კი ვიცი, ბედი ახლა ისე სწორია,/ერთმანეთი რომ გვამჯობინა ვიღაც „გოთვერნებს“... ~
შემდეგი ორი სტრიქონი ზემორე თქმულის გაძლიერებაა: ~ მოდი, ძვირფასო, კახპა-ლოთის დიდი ტანდემი/ შევკრათ, ჯინაზე ყველა ჩვენსკენ თითის გამშვერის! ხოლო დასასრულის ორი სტრიქონი ლექსის ქარბორბალას თითქოს ანაზებს.
ეს ლექსიც ავტორისეული ხელწერითაა შესრულებული და ერთერთი საუკეთესოა. თუ ამ ლექსის მიერ მოცემულ ემოციას დიაგრამის სახეს მივცემთ, მივიღებთ კარდიოგრამის მაგვარ სურათს.( არ ვიცი ამგვარად ახსნა რამდენად მართებულია) არის ძლიერი და სუსტი ემოციური ნაკადები. ანუ რომელიღაც სტრიქონი რომელიღაც სტრიქონს ეწირება - პირველის გასაძლიერებლად გამოიყენება, მაგრამ ისეთი სიმააღლეებია იქ მიღწეული, რომ ღირს.
ეს მე, როგორც დილეტანტმა, რამდენადაც შევძელი...
26. მდა/ს, რა უნდა ითქვას-დიდებული ნაშრომია ცალსახად, დიდებული!! დავესესხები თოლიას-/ლექსს- ვიიონიც კი ვერ დაიწუნებდა!/ +2+აპლოდისმენტები სიკეთე თქვენდა მდა/ს, რა უნდა ითქვას-დიდებული ნაშრომია ცალსახად, დიდებული!! დავესესხები თოლიას-/ლექსს- ვიიონიც კი ვერ დაიწუნებდა!/ +2+აპლოდისმენტები სიკეთე თქვენდა
25. ქუჩის გაზონზე დაკრეფილი თეთრი ვარდებით, მოვა სიფხიზლე და შენს წარსულს ის დაამშვენებს!!!+++ ქუჩის გაზონზე დაკრეფილი თეთრი ვარდებით, მოვა სიფხიზლე და შენს წარსულს ის დაამშვენებს!!!+++
24. მადლობაოოოოოოოოო ნინოებმა ... :) მადლობაოოოოოოოოო ნინოებმა ... :)
23. ნინოობას გილოცავთ ნინოებო!!! ნინოობას გილოცავთ ნინოებო!!!
22. ქუჩის გაზონზე დაკრეფილი თეთრი ვარდებით, მოვა სიფხიზლე და შენს წარსულს ის დაამშვენებს!!! +++ ქუჩის გაზონზე დაკრეფილი თეთრი ვარდებით, მოვა სიფხიზლე და შენს წარსულს ის დაამშვენებს!!! +++
20. ჩაგეხუტე მაგრად................ერთი ფრანსუას დედაცა ვატირე შენ გაგიმარჯოს თანანა...........დავჯდეთ დავლიოთ ვისკი და მოვწიოთ კუბის გავანა..............
არა, სერიოზულად არ მიწყინო ჯიგრულია................ფრიადი 5 ჩაგეხუტე მაგრად................ერთი ფრანსუას დედაცა ვატირე შენ გაგიმარჯოს თანანა...........დავჯდეთ დავლიოთ ვისკი და მოვწიოთ კუბის გავანა..............
არა, სერიოზულად არ მიწყინო ჯიგრულია................ფრიადი 5
19. ტანდემი-გადასარევი :)
ლექსს- ვიიონიც კი ვერ დაიწუნებდა!
ტანდემი-გადასარევი :)
ლექსს- ვიიონიც კი ვერ დაიწუნებდა!
18. ჩემო კარგებო, რადგან ამ სტრიქონმა "წარუკვეთელი კი დამრჩება სასო" გარკვეული კითხვები გამოიწვია, ავხსნი: ანუ იმედს არ დავკარგავო, უსასოოდ არ დავრჩებიო!!! თუმცა, თუ ლექსში რომელიმე ფრაზა ბუნდოვანია, ეს ავტორის სისუსტეა, ვიღებ ამ შენიშვნას... ჩემო კარგებო, რადგან ამ სტრიქონმა "წარუკვეთელი კი დამრჩება სასო" გარკვეული კითხვები გამოიწვია, ავხსნი: ანუ იმედს არ დავკარგავო, უსასოოდ არ დავრჩებიო!!! თუმცა, თუ ლექსში რომელიმე ფრაზა ბუნდოვანია, ეს ავტორის სისუსტეა, ვიღებ ამ შენიშვნას...
17. მოდი, ძვირფასო, კახპა-ლოთის დიდი ტანდემი შევკრათ, ჯინაზე ყველა ჩვენსკენ თითის გამშვერის!-გენიალურია5+ მოდი, ძვირფასო, კახპა-ლოთის დიდი ტანდემი შევკრათ, ჯინაზე ყველა ჩვენსკენ თითის გამშვერის!-გენიალურია5+
16. მომეწონა...:-* არგუმენტი.?...:) ემოცია ზუსტად მოაქვს და ამიტომ... თუმცა ვერც მე ვერ მივხვდი... "წარუკვეთელიც კი დამრჩება სასო და ასოც!.."-ამას. დანარჩენი ვფიქრობ ზუსტად ზის...5 მომეწონა...:-* არგუმენტი.?...:) ემოცია ზუსტად მოაქვს და ამიტომ... თუმცა ვერც მე ვერ მივხვდი... "წარუკვეთელიც კი დამრჩება სასო და ასოც!.."-ამას. დანარჩენი ვფიქრობ ზუსტად ზის...5
13. რა კარგი იქნებოდა, რომ ლექსის არგუმენტირებული კრიტიკული განხილვა ხდებოდეს, დიდი სიამოვნებით დავდებდი ჩემს რომელიმე ლექსს ასეთი კრიტიკის "ტატამზე"... და არც "ბოღმის ბუკეტად" გადავიქცეოდი მერე...
იმიტომაც წერთ კარგად, რომ ასე ფიქრობთ.
მომეწონა++ რა კარგი იქნებოდა, რომ ლექსის არგუმენტირებული კრიტიკული განხილვა ხდებოდეს, დიდი სიამოვნებით დავდებდი ჩემს რომელიმე ლექსს ასეთი კრიტიკის "ტატამზე"... და არც "ბოღმის ბუკეტად" გადავიქცეოდი მერე...
იმიტომაც წერთ კარგად, რომ ასე ფიქრობთ.
მომეწონა++
12. ნუ მომიყვები, ბნელი ქუჩის ბნელ ისტორიებს, მეც არ გიამბობ, რა ხდებოდა ფსკერზე ბოთლების. ერთი კი ვიცი, ბედი ახლა ისე სწორია, ერთმანეთი რომ გვამჯობინა ვიღაც „გოთვერნებს“...
:)
შენ ჩემს „ზაპოის“ გადამალავ, მე კი შენს წარსულს.
როგორ მოხდენილად ზის თქვენთან ეს ყველაფერი :)
5. ნუ მომიყვები, ბნელი ქუჩის ბნელ ისტორიებს, მეც არ გიამბობ, რა ხდებოდა ფსკერზე ბოთლების. ერთი კი ვიცი, ბედი ახლა ისე სწორია, ერთმანეთი რომ გვამჯობინა ვიღაც „გოთვერნებს“...
:)
შენ ჩემს „ზაპოის“ გადამალავ, მე კი შენს წარსულს.
როგორ მოხდენილად ზის თქვენთან ეს ყველაფერი :)
5.
11. ავტორი: თანანა ჟანრი: პოეზია ჩემი შეფასება: 5
23 იანვარი, 2014
ავტორი: თანანა ჟანრი: პოეზია ჩემი შეფასება: 5
23 იანვარი, 2014
10. გენიალურია თავიდან ბოლომდე:*:*საოცარი მუხტი და აზრი მოაქვს.მშვენიერი ტანდემი გამოუვათ;)<3 გენიალურია თავიდან ბოლომდე:*:*საოცარი მუხტი და აზრი მოაქვს.მშვენიერი ტანდემი გამოუვათ;)<3
9. არგუმენტირებულად მომწონს, "კლიანუს" :) არგუმენტირებულად მომწონს, "კლიანუს" :)
8. რა კრიტიკა, რის კრიტიკა, "ღადაობთ"? :) ასეთ საინტერესო, შინაარსიან, ორიგინალურ და დალაგებულ ლექსებს ბევრგან კი არ წაიკითხავ ამ საიტზე?!
ერთი შენიშვნა თუ შეკითხვა მაინც დამრჩა ოღონდ :) ნუ "ვფიცავ ერთ მანეთს" გასაგებია, ისეთი "ჯიგრების" ტანდემია, რომ დაეფიცებათ :) მაგრამ წარუკვეთელი დამრჩება სასო, ცოტა ზედმეტად მეხელოვნურა, თუ დარჩენაა, წარკვეთილი უნდა დარჩეს და გასაგებია, რომ არ რჩება, მაგრამ ნამეტანი შემობრუნებულია, თითქოს წაღმა ვერ ითქვაო :)
რა კრიტიკა, რის კრიტიკა, "ღადაობთ"? :) ასეთ საინტერესო, შინაარსიან, ორიგინალურ და დალაგებულ ლექსებს ბევრგან კი არ წაიკითხავ ამ საიტზე?!
ერთი შენიშვნა თუ შეკითხვა მაინც დამრჩა ოღონდ :) ნუ "ვფიცავ ერთ მანეთს" გასაგებია, ისეთი "ჯიგრების" ტანდემია, რომ დაეფიცებათ :) მაგრამ წარუკვეთელი დამრჩება სასო, ცოტა ზედმეტად მეხელოვნურა, თუ დარჩენაა, წარკვეთილი უნდა დარჩეს და გასაგებია, რომ არ რჩება, მაგრამ ნამეტანი შემობრუნებულია, თითქოს წაღმა ვერ ითქვაო :)
7. რა კარგი იქნებოდა, რომ ლექსის არგუმენტირებული კრიტიკული განხილვა ხდებოდეს, დიდი სიამოვნებით დავდებდი ჩემს რომელიმე ლექსს ასეთი კრიტიკის "ტატამზე"... და არც "ბოღმის ბუკეტად" გადავიქცეოდი მერე... რა კარგი იქნებოდა, რომ ლექსის არგუმენტირებული კრიტიკული განხილვა ხდებოდეს, დიდი სიამოვნებით დავდებდი ჩემს რომელიმე ლექსს ასეთი კრიტიკის "ტატამზე"... და არც "ბოღმის ბუკეტად" გადავიქცეოდი მერე...
6. "ადამიანი არც ანგელოზია და არც ცხოველი. მისი უბედურება ისაა, რაც უფრო მეტად ცდილობს, დაემსგავსოს ანგელოზს, მით უფრო მეტად ემსგავსება ცხოველს" ბალზაკი.
"ადამიანი არც ანგელოზია და არც ცხოველი. მისი უბედურება ისაა, რაც უფრო მეტად ცდილობს, დაემსგავსოს ანგელოზს, მით უფრო მეტად ემსგავსება ცხოველს" ბალზაკი.
5. ეს ძალიან მომეწონა. გაიხარეთ. პირველივე ხაზიდან ჩემი გახდა .. 5 ეს ძალიან მომეწონა. გაიხარეთ. პირველივე ხაზიდან ჩემი გახდა .. 5
4. დიდი მადლობა, მედი და ნეფერტარ!!! დიდი მადლობა, მედი და ნეფერტარ!!!
2. მეც ვარ ამ ავტორის ფანი.
"ჩიტების გუნდი შეგვისრულებს სიცოცხლის მესსას, რომ ერთხელ მაინც მიტოვებულ სულს ვცეთ თაყვანი!.." მეც ვარ ამ ავტორის ფანი.
"ჩიტების გუნდი შეგვისრულებს სიცოცხლის მესსას, რომ ერთხელ მაინც მიტოვებულ სულს ვცეთ თაყვანი!.."
1. ერთი კი ვიცი ეს ავტორი ჩემი ფავორიტია.
ცუდ ხასიათზე ყოფნისას მუდამ ამ გვერდს ვაფარებ თავს.
არაფრისმთქმელი. 5 ერთი კი ვიცი ეს ავტორი ჩემი ფავორიტია.
ცუდ ხასიათზე ყოფნისას მუდამ ამ გვერდს ვაფარებ თავს.
არაფრისმთქმელი. 5
|
|
მონაცემები არ არის |
|
|